Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

150 miejsc pracy czeka na maturzystów

Zwolnieni z Teorii i ABSL dzięki wsparciu JPMorgan Chase Foundation pomogą mazowieckiej młodzieży zwiększyć zawodowe szanse

Młodzi ludzie, którzy nie mogą wykazać się doświadczeniem zawodowym, stoją przed ogromnym wyzwaniem, chcąc zdobyć rozwojową i dobrze płatną pracę. W związku z dynamicznie zmieniającym się rynkiem pracy, pracodawcy coraz bardziej cenią pracowników z kompetencjami miękkimi, takimi jak umiejętność pracy w zespole, dobra organizacja czy umiejętności komunikacyjne. Organizatorzy olimpiady Zwolnieni z Teorii wiedzą, jak doskonalić kompetencje przyszłości wśród młodzieży.  Co roku tysiące uczniów szkół średnich w całej Polsce realizuje własne projekty społeczne, zdobywając praktyczne i uniwersalne kompetencje zawodowe, cenione na każdym stanowisku pracy. W nadchodzącej edycji olimpiady stworzono specjalny, dodatkowy program skierowany do uczniów z województwa mazowieckiego (z wyłączeniem Warszawy), ze szczególnym uwzględnieniem powiatów, takich jak radomski, mławski czy sierpecki, w których młodzi ludzie są najbardziej narażeni na wykluczenie społeczne i zawodowe. W realizacji projektów będzie ich wspierać 56 nauczycieli z grupy Nauczyciele Zwolnieni z Teorii. Kluczowym celem programu jest zdobycie przez młodzież tzw. miękkich umiejętności, których, zdaniem pracodawców, najbardziej brakuje młodym ludziom. Następnie 150 z nich zostanie zatrudnionych w globalnych firmach zrzeszonych w ABSL.   

Na ten moment do realizacji programu zgłosili się nauczyciele z 28 miejscowości w województwie mazowieckim m.in. z Płocka, Radomia, Siedlec, Ostrołęki, Mławy, Pułtuska, Sochaczewa, Sierpca, Legionowa, Garwolina, Piaseczna czy Iłży. Program skierowany jest do uczniów ostatnich klas szkół średnich. W jego ramach uczniowie uzyskają dostęp do specjalnej, internetowej platformy szkoleniowej, dzięki której będą mieli możliwość rozwoju kompetencji miękkich. – Realizując ten program po raz pierwszy na Mazowszu chcemy uświadomić uczniom, że w starcie zawodowym będą liczyły się kompetencje miękkie, tj. umiejętność pracy w zespole, dobra komunikacja interpersonalna, rozwiązywanie problemów czy organizacja pracy. Według raportu Światowego Forum Ekonomicznego “The Future of Jobs” , w perspektywie 10-30 lat, to właśnie te kompetencje zapewnią młodym ludziom zatrudnienie w większości branż, od księgowego do menedżera. Co ważne, poza zdobywaniem kompetencji przyszłości, młodzież będzie rozwijać także swoją wrażliwość społeczną i empatię – mówi Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.

W czasie realizacji programu ABSL wraz z firmami zrzeszonymi podzieli się z młodzieżą praktyczną wiedzą o możliwościach na rynku pracy, pomagając młodym ludziom z Mazowsza w rozpoczęciu kariery zawodowej. ABSL połączy także absolwentów programu z pracodawcami, którzy podkreślają, jak ważne jest dla nich rozszerzanie puli dostępnych talentów i już czekają na młodych pracowników.

– W ramach projektu uczestnicy otrzymają od nas indywidualne konsultacje na temat możliwości rozpoczęcia pracy w firmach sektora nowoczesnych usług dla biznesu.  Chcemy przedstawić uczniom zakres działalności naszych firm, atmosferę i kulturę pracy. Przede wszystkim jednak chcemy  pomóc tym młodym ludziom zaplanować drogę zawodową, zgodną z ich zainteresowaniami i kompetencjami. Przewidzieliśmy też szkolenia przygotowujące do rozmowy kwalifikacyjnej oraz targi pracy. Będzie to wyjątkowa okazja, aby poznać i porozmawiać z przedstawicielami naszych największych pracodawców – mówi Marcelina Godlewska, dyrektor zarządzająca w ABSL.

Z programu skorzystają także nauczyciele szkół średnich. Jak pokazały badania przeprowadzone przez Fundację Zwolnieni z Teorii, dzięki wsparciu nauczycieli, zanotowano trzykrotny wzrost liczby projektów ukończonych przez uczniów, w porównaniu z projektami realizowanymi bez pomocy nauczycieli. – JPMorgan Chase Foundation umożliwia uczniom, realizującym projekty społeczne w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii, zdobycie doświadczenia i praktycznej wiedzy na temat poruszania się po rynku pracy. Dzięki temu co najmniej 150 przyszłorocznych absolwentów programu rozpocznie swoją karierę zawodową m.in. w takich obszarach jak zarządzanie finansami, IT, zarządzanie zasobami ludzkimi czy bezpieczeństwo informacji. Uczniowie pod okiem specjalistów będą mogli dalej rozwijać kompetencje miękkie zdobyte w trakcie realizacji projektów wg metodologii PMI. Z udziału podopiecznych w programie skorzystają także nauczyciele, dla których również przewidziano wsparcie rozwojowe w formie szkoleń, organizowanych w Warszawie, nastawionych na zdobywanie umiejętności coachingowych, potrzebnych, by wspierać uczniów przy realizowaniu projektów – podkreśla Alicja Piwnik, nauczycielka przedmiotów ekonomicznych w ZSEG w Otwocku i regionalny koordynator nauczycieli Zwolnionych z Teorii na Mazowszu.

Czym zajmuje się fundacja wspierająca mazowiecką młodzież? JPMorgan Chase Foundation angażuje się we wspieranie społeczności lokalnych na całym świecie, przyczyniając się do budowania zrównoważonej gospodarki. – Naszą pasją jest pomaganie ludziom w zdobywaniu umiejętności, które ułatwiają dostęp do wysokiej jakości miejsc pracy oraz budowanie udanych i trwałych karier. Program ten jest przykładem świetnej współpracy Zwolnionych z Teorii i ABSL. Cieszymy się, że możemy być częścią tej inicjatywy – podkreśla Steven Cohen, dyrektor zarządzający Centrum Korporacyjnego JPMorgan w Warszawie. 


Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych. Powstała w 2014 roku, by dać każdemu młodemu człowiekowi możliwość tworzenia własnych projektów społecznych i nabywania kompetencji przyszłości, takich jak: współpraca, komunikacja czy przywództwo. Olimpiada polega na współpracy uczestników poprzez platformę internetową www.zwolnienizteorii.pl, opartą o nowoczesną metodę nauczania polegającą na tym, że robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym. 



 

Powiązane artykuły

Kariera w IT – jaki kierunek studiów wybrać w 2024?

IT - dla większości z nas skrót ten oznacza jedno - "sukces"

czytaj dalej

MATPANDA - sposób na matematykę i stres na maturze

Przygotujemy Cię do nowej matury z matematyki na wybranym poziomie!

czytaj dalej

Zawody przyszłości w IT – sprawdź dla kogo jest praca

Zapotrzebowanie na pracowników w IT w Polsce jest ciągle ogromne, jednak tylko niektóre stanowiska dają gwarancję stałego zatrudnienia. Poszukiwani są już nie tylko programiści, ale przede wszystkim specjaliści od sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa, zarządzania danymi oraz rozwiązań chmurowych.

czytaj dalej

Kurs przygotowawczy do matury 2024

biologia, chemia, matematyka, rekrutacja na studia medyczne

czytaj dalej

5 powodów, dla których Kopernik mógłby mieć problem z karierą naukową we współczesnej Polsce

Gdyby Mikołaj Kopernik żył dzisiaj, mógłby mieć problem z przebiciem się ze swoimi odkryciami w polskim świecie nauki. W obliczu sztywnych ram akademickiej kariery i biurokracji, nawet geniusz może pozostać niewidoczny. Czy współczesny system naukowy w Polsce mógłby storpedować karierę jednego z największych umysłów w historii?

czytaj dalej

Dzięki zniesieniu habilitacji mielibyśmy więcej kobiet w polskiej nauce? Nowe badanie

Analiza karier 2,7 mln naukowców z 45 krajów pokazuje, że w państwach, gdzie badacze muszą starać się o tytuł doktora habilitowanego, wzrost produktywności naukowej jest wyraźnie słabszy. Habilitacja oznacza uwikłanie w długie procedury, a przed jej zdobyciem naukowcy mają ograniczoną niezależność. Dotyczy to zwłaszcza kobiet, których rozwój naukowy jest wyraźnie słabszy niż rozwój badaczek w krajach bez habilitacji.

czytaj dalej

Prywatność studentów jeszcze nigdy nie była tak zagrożona

Studenckie życie przeplatane nauką i zabawą jest intensywne, a jedną z ostatnich rzeczy, o których wydają się myśleć studenci, jest sposób wykorzystywania ich danych i zagrożenia prywatności.

czytaj dalej

Polscy naukowcy na AAMAS 2023, największej na świecie konferencji o sztucznej inteligencji

Na zakończonej właśnie tegorocznej edycji konferencji Autonomous Agents and Multiagent Systems (AAMAS) w Londynie wzięło udział kilkuset badaczy sztucznej inteligencji z całego świata, w tym trzy polskie zespoły związane z IDEAS NCBR. Jaki wkład wnieśli polscy naukowcy w nowe badania nad AI?

czytaj dalej

Kariera twórcy internetowego - marzeniem co trzeciego amerykańskiego dziecka

Już 300 mln ludzi na świecie określa się mianem twórcy internetowego. Globalne grono twórców podwoiło się od początku pandemii. Tworzą przede wszystkim na Instagramie, zarabiają na YouTubie.

czytaj dalej

Cyberatak Rosji zwiększa zapotrzebowanie na etycznych hakerów

W Polsce brakuje ich ponad 17 tys., w UE aż 200 tys.

czytaj dalej

26 najbardziej akademickich miast w Polsce

Nie tylko Warszawa. Kraków, Poznań i Wrocław wśród najbardziej akademickich miast w Polsce.

czytaj dalej

Programiści. Zaczynają kodować w podstawówce...

Większość programistów jest przed 30-ką i swoją pierwszą linijkę kodu napisali, zanim ukończyli 16 lat.

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane