Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Grafika reklamowa i multimedia - studia licencjackie

Przygotowują do zawodu projektanta w zakresie szeroko pojmowanej grafiki użytkowej – multimedia, druk, ilustracja cyfrowa, projektowanie informacji, typografia, skład, identyfikacja i komunikacja wizualna.

Studia I stopnia
Tryb stacjonarny,
niestacjonarny zaoczny,
niestacjonarny wieczorowy.

Grafika reklamowa i multimedia (studia licencjackie) oraz Grafika reklamowa (studia podyplomowe). Przygotowują do zawodu projektanta w zakresie szeroko pojmowanej grafiki użytkowej – multimedia, druk, ilustracja cyfrowa, projektowanie informacji, typografia, skład, identyfikacja i komunikacja wizualna.

Program nauczania na kierunku Grafika reklamowa i multimedia w Krakowie pozwala na uzyskanie zróżnicowanych kompetencji zawodowych. Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez praktykujących specjalistów. Uzupełnieniem jest zestaw kursów wprowadzających w zagadnienia związane z zarządzaniem marką, zespołem i projektem oraz zapewniających gruntowną wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej.

Studenci po dwóch semestrach mają trzy specjalności do wyboru: Grafikę reklamową i edytorską, Multimedia i grafikę interaktywną lub User Experience. Po pierwszym roku przygotowują portfolio i składają je na wybraną przez siebie specjalność. Kwalifikacja jest dokonywana na podstawie oceny portfolio i predyspozycji studenta. Na specjalność Digital Art, która opiera się na grafice cyfrowej i ilustracji jest osobny nabór.

Specjalność powstała dla kandydatów, których pociąga ilustracja cyfrowa, tworzona za pomocą tabletu i programów graficznych. Po ukończeniu studiów absolwenci z powodzeniem pracować jako grafik (graphic artist) w branży gier lub wydawniczej – czy to w prasie czy przy projektowaniu książek i innych wielostronicowych, ilustrowanych publikacji, multimedialnych produktów edukacyjnych, w branży mody itd.

Grafika reklamowa i multimedia – dlaczego warto studiować ten kierunek w Krakowie?

  • autorski program uzupełnia kompetencje grafika o umiejętności z zakresu promocji i marketingu – takie połączenie daje możliwość pracy zarówno w działach marketingu firm, w których absolwent będzie zajmował się planowaniem i graficzną realizacją działań promocyjnych, jak i w agencjach reklamowych, jako samodzielny grafik,
  • partnerzy biznesowi kierunku i praktykodawcy – m.in. Małopolski Klaster Poligraficzny oraz firmy, agencje reklamowe i studia projektowe – zapewniają jak najlepsze dopasowanie programu do potrzeb pracodawców,
  • cztery specjalności – w ramach każdej z nich przynajmniej osiem specjalistycznych kursów – pozwalają zdobyć szczegółową wiedzę z danej dziedziny w taki sposób, aby absolwent mógł świadomie wybrać dalszą drogę specjalizacji,
  • program uzupełniony jest o praktyki w agencjach reklamowych, działach marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów,
  • zajęcia z praktykami znającymi realia rynkowe, posiadającymi aktualną wiedzę i umiejętności,
  • program studiów zapewnia poznanie specjalistycznych narzędzi niezbędnych w zawodzie oraz rozwój potrzebnych kompetencji m.in. projektowanie stron www, przygotowywania plików do druku, a także tworzenie infografik, filmów i animacji,
  • pracownia komputerowa z Adobe CC,
  • nauka języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu A2, a  studia kończą się egzaminem z języka angielskiego na poziomie B2.

Potencjalne miejsca pracy i możliwości dalszego rozwoju:

1. Jako projektant grafiki użytkowej, grafiki reklamowej lub twórca materiału multimedialnego:

  • agencje reklamowe,
  • studia projektowe,
  • wydawnictwa,
  • drukarnie,
  • agencje multimedialne,
  • producenci gier, aplikacji i materiałów www,
  • freelancer prowadzący własną firmę.

2. Jako członek zespołu marketingowego lub promocji w firmach dowolnej branży.

3. Studia II stopnia z zakresu grafiki użytkowej, marketingu lub obszarów kultury i sztuki.

ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA

Grafika reklamowa i edytorska

Ścieżka Grafika reklamowa i edytorska powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się głównie projektowaniem dla mediów tradycyjnych.

Zakres przedmiotów jest na tyle szeroki (m.in. Identyfikacja wizualna marek, opakowania, grafika ilustracyjna), że umożliwi absolwentom studiów licencjackich dalszą specjalizację w wybranej gałęzi projektowej. Studenci pracować będą głównie w 3 programach Adobe: Illustrator, Photoshop i InDesign. Zakres zdobywanych umiejętności obejmuje zagadnienia związane z komunikacją wizualną, brandingiem oraz przygotowaniem do druku.

ATUTY ŚCIEŻKI

  • weźmiesz udział w zajęciach ze specjalistami działającymi w branży projektowej, wydawniczej i drukarskiej
  • nauczysz się obsługi Adobe InDesign oraz m. in. Adobe Illustrator, Photoshop i Acrobat Pro
  • nauczysz się projektowania opakowań i materiałów reklamowych, operowania kolorem, tekstem i ilustracją oraz zasad komunikacji wizualnej

WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI

Grafika edytorska - warsztaty projektowania wszelkich wydawnictw wielostronicowych – od katalogów reklamowych do książek. Praca w Adobe Indesign.

Projektowanie opakowań - kurs rozwija umiejętność komunikacji wizualnej poprzez opakowanie produktu. Uczy zarówno artystycznych zasad, jak i prawnych oraz technicznych.

Grafika ilustracyjna - kurs rozwija umiejętność samodzielnego tworzenia ilustracji (np. technicznych lub medycznych) oraz zasad ich stosowania w różnego typu publikacjach.

System identyfikacji wizualnej - w ramach kursu Studenci będą samodzielnie tworzyć logotypy i towarzyszące im systemy identyfikacji (Identity book).

Infografika - kurs uczy zasad tworzenia zarówno podstawowych form infografiki (m.in. wykresy, schematy, mapy), jak i bardziej rozbudowanych, stosowanych często jako forma reklamy komercyjnej lub społecznej.

Projektowanie graficzne - studenci będą opracowywać różne formy grafiki użytkowej zgodne z otrzymanymi założeniami. Będzie to praca zarówno z prawdziwymi briefami kreatywnymi, jak i księgami CI (Corporate Identity).

Przygotowanie do druku - kurs będzie realizowany przez fachowców zrzeszonych w Małopolskim Klastrze Poligraficznym. Obejmie wizyty w drukarniach oraz warsztaty druku cyfrowego w siedzibie Klastra

MIEJSCA PRACY I STANOWISKA

  • agencje reklamowe
  • studia projektowe
  • wydawnictwa
  • drukarnie
  • działy marketingu małych i dużych firm

więcej...

Digital Art

Ścieżka „Digital Art” powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się projektowaniem graficznym, ale z naciskiem na pracę tabletem graficznym i tworzeniu ilustracji cyfrowych.

Z nabytymi na specjalizacji Digital Art w Krakowie umiejętnościami i wiedzą możesz z powodzeniem pracować jako grafik (graphic artist) dla branży gier, ale nie tylko – również jako ilustrator dla branży wydawniczej – czy to w prasie, czy przy projektowaniu książek i innych wielostronicowych publikacji lub publikacji cyfrowych, multimedialnych produktów edukacyjnych, itd. Szeroki zakres przedmiotów umożliwi Ci zawodową specjalizację w wybranej dziedzinie.

ATUTY ŚCIEŻKI

  • unikatowa, jedyna taka w Polsce specjalność, szczególnie dla miłośników gier
  • nauczysz się specjalistycznego oprogramowania - 2D (Adobe) i 3D (Autodesk 3ds Max), a kursy Character Design i Matte Painting uczynią Cię artystą digital painting
  • dzięki praktycznym warsztatom w muzeach i obiektach historycznych będziesz potrafił/a stworzyć wiarygodną scenografię i kostiumy do gier

WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI

Projektowanie postaci - koncepcja, ubiór, wyposażenie. A przy okazji nauka anatomii. Photoshop.

Kompozycja i budowa sceny - architektura, wnętrza lub pejzaże, światło, kolor, nastrój. A przy okazji podstawy budowy sceny w 3D. Photoshop i 3DStudio MAX.

Styloznawstwo - wiedza o modzie, broni, designie i architekturze przez wieki.

Wprowadzenie do 3D - Podstawy pracy w 3D w uznanym i wszechstronnym programie 3d Studio MAX, projektowanie otoczenia bezpośrednio w silniku Unreal Engine oraz podstawy rzeźby w 3D.

Narracja obrazem - jak opowiedzieć historię bez tekstu, przy okazji poważna wiedza o sztuce komiksu i grach.

Warsztat cyfrowego artysty - skróty i tricki, aby pracować efektywnie i szybko w Photoshopie i nie tylko. Plus nowości software owe i hardware owe dla artystów.

Wprowadzenie do zawodu - poznaj specyfikę swojego przyszłego zawodu w wykładach zawodowców - uznanych artystów (i nie tylko) z branży gier i ilustracji.

MIEJSCA PRACY I STANOWISKA

  • studia gier oraz aplikacji
  • studia animacji oraz agencje reklamowe
  • wydawnictwa publikacji ilustrowanych (prasa, książki, gry planszowe)

wiecej...

Multimedia i grafika interaktywna

Ścieżka Multimedia i grafika interaktywna powstała z myślą o osobach, które w przyszłości chcą zajmować się głównie projektowaniem dla nowych mediów.

Szeroki zakres przedmiotów umożliwi Ci dalszą zawodową specjalizację w wybranej dziedzinie. Dużą grupę przedmiotów stanowią kursy obsługi specjalistycznego oprogramowania. Oprócz programów wspólnych dla obu specjalności (Adobe: Illustrator, Photoshop, After Effects) poznasz obsługę innych często używanych programów do tworzenia stron www, animacji, dźwięku i interakcji. Największy nacisk położony będzie na kształcenie umiejętności projektowania zorientowanego na użytkownika.

ATUTY ŚCIEŻKI

  • weźmiesz udział w zajęciach warsztatowych ze specjalistami z branży multimediów
  • poznasz specjalistyczne oprogramowania do tworzenia filmu i animacji i nauczysz się posługiwać takimi narzędziami, jak m. in. Adobe After Effects, Adobe Premiere oraz Blender
  • nauczysz się projektowania stron www i zasad rządzących User Experience (UX)

WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI

Obsługa Adobe Premier

Obsługa Adobe Flash

Obsługa Adobe Dreamweaver - zestaw 3 kursów oprogramowania niezbędnego dla projektanta multimediów.

Projektowanie serwisów www - warsztaty obejmują zagadnienia od UX do technicznych specyfikacji. Praca w Adobe Dreamweaver.

Pracownia filmu i animacji - kurs wprowadzający w zagadnienia tworzenia animacji i rozwijający umiejętności montażu filmów.

Pracownia dźwięku - kurs omawia zarówno znaczenie i możliwości stosowania dźwięku w przekazie multimedialnym, jak i źródła oraz możliwości korzystania z darmowych nagrań, a także sam proces nagrywania oraz synchronizacji dźwięku z obrazem.

Tworzenie multimedialnego przekazu reklamowego - warsztaty tworzenia reklam multimedialnych przeznaczonych do publikacji w internecie oraz przestrzeni publicznej. Praca w wielu programach, m.in. w Adobe Photoshop i After Affects.

Projektowanie interfejsu - kurs skupia się głównie za zagadnieniach UX (User Experience) w zastosowaniu do projektowania różnorodnych aplikacji (m.in. aplikacje mobilne, gry, e-commerce).

MIEJSCA PRACY I STANOWISKA

  • agencje interaktywne i multimedialne
  • działy multimediów w studiach projektowych i agencjach reklamowych
  • producenci gier oraz aplikacji
  • działy marketingu dużych firm

więcej...

User Experience - psychologia projektowania

Wyższa Szkoła Europejska jako pierwsza w Polsce oferuje 3-letnią ścieżkę User Experience (UX). To nowoczesna, interdyscyplinarna specjalność, która kształci w zakresie projektowania doświadczeń użytkowników, łączy wiedzę z zakresu psychologii, designu i skutecznej komunikacji.

Specjalista User Experience to praca przyszłości, która oprócz wysokich zarobków da Ci niezwykle szerokie perspektywy rozwoju zawodowego na całym świecie!

ATUTY ŚCIEŻKI

  • zdobędziesz nowoczesny zawód, który gwarantuje wysokie zarobki i satysfakcję z pracy
  • poznasz zasady projektowania informacji, interfejsów i innych obiektów interaktywnych
  • nauczysz się jak badać, analizować i rozumieć potrzeby użytkowników, wykorzystując specjalistyczne oprogramowania m. in. Axure i Adobe XD

WYBRANE KURSY REALIZOWANE W RAMACH ŚCIEŻKI

W trakcie studiów licencjackich program nauczania podzielony jest na 4 praktyczne bloki tematyczne, w ramach których zdobędziesz praktyczną wiedzę z zakresu UX pod okiem specjalistów i mentorów:

Explore

  • Wprowadzenie do User Experience
  • UX w organizacji
  • User Centered Design
  • Tworzenie person i map empatii
  • Customer Journey Map
  • Design Thinking
  • Business Model Canvas
  • Heurystyki
  • Przegląd i omówienie narzędzi UX
  • Wprowadzenie do accessibility
  • Nauka narzędzi projektowych: Adobe XD, Axure

Research & Test

  • Wprowadzenie do metodologii badań UX
  • Planowanie i strategia badań
  • Jakościowe metody badawcze i analiza danych
  • Ilościowe metody badawcze
  • Narzędzia analityczne
  • Narzędzia badawcze
  • Wizualizacja danych
  • Raportowanie

Design & Prototype

  • Wstęp do projektowania
  • Analiza i planowanie
  • Visual Thinking
  • Psychologiczne aspekty projektowania
  • Architektura informacji
  • Modelowanie i prototypowanie
  • Podstawy projektowania UI
  • Paper prototyping
  • Web prototyping
  • Mobile prototyping
  • Internet of Things
  • UX Writing

Principles

  • Praca grupowa
  • Komunikacja
  • Zarządzanie projektami
  • Zwinne metodyki pracy (Agile)
  • Sztuka prezentacji
  • Storytelling
  • Autoprezentacja

MIEJSCA PRACY I STANOWISKA

Projektant UX jest odpowiedzialny za tworzenie użytecznych i przyjaznych rozwiązań interaktywnych. Dba o satysfakcję użytkownika, jednocześnie koncentrując się na realizacji celów biznesowych produktu. Jest to osoba, która łączy wiedzę o technologii i designie z wiedzą psychologiczną:

  • projektuje interakcję pomiędzy produktem a użytkownikiem,
  • dba o jakość projektowanego produktu,
  • pomaga w zdefiniowaniu i osiągnięciu celów produktu,
  • projektuje architekturę informacji,
  • projektuje komunikację z użytkownikiem,
  • tworzy prototypy o różnym stopniu zaawansowania (low fidelity - high fidelity),
  • projektuje ścieżkę użytkownika (user flow),
  • jest gwarantem poprawnej komunikacji pomiędzy członkami grup projektowych,
  • współpracuje ze specjalistami z innych dziedzin.

Jako absolwent/ka User Experience znajdziesz zatrudnienie m.in. w:

  • firmach technologicznych,
  • agencjach badawczych,
  • software house ach oraz firmach konsultingowych.

więcej...


MASZ PYTANIA?

ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
tel.: 12 683 24 04 (07)
e-mail: rekrutacja@wse.krakow.pl




 

Powiązane kierunki

SKANDYNAWISTYKA: STUDIA FILOLOGICZNO-BIZNESOWE

Nie tylko dla miłośników kultury Skandynawii, ale też dla wszystkich zafascynowanych skandynawskim modelem biznesu – wybierz Skandynawistykę w Wyższej Szkole Europejskiej i studiuj kierunek, którego nie znajdziesz na żadnej innej uczelni!

czytaj dalej

GAME DESIGN - wybierz studia w Krakowie, które tworzą przyszłość!

Branża gier cyfrowych, jako jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego, nieustannie poddawana jest zmianom i przekształceniom. Dzięki połączeniu praktycznych zajęć z zakresu projektowania gier cyfrowych z międzydyscyplinarnymi przedmiotami, dającymi studentom nie tylko dodatkową wiedzę ale i kontekst kulturowy tworzenia gier, Game Design w WSE wychodzi naprzeciw wszystkim tym zmianom.

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane