Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

MAPPING 3D

INTENSYWNY KURS

Kurs skierowany jest do:

Studentów i praktyków architektury, architektury krajobrazu, budownictwa pragnących poznać nowe techniki wizualizacji 3D;

Wszystkich entuzjastów wykorzystywania technik multimedialnych do kreacji wielkoformatowych obrazów (widowisk) przestrzennych na budynkach i innych obiektach architektonicznych;

Osób zainteresowanych sztuką światła i wykorzystaniem nowatorskich technik multimedialnych w tworzeniu dynamicznych i interaktywnych iluminacji architektonicznych.

Cel szkolenia:

Zapoznanie uczestników z mało znaną w Polsce techniką mappingu, czyli sztuką trójwymiarowej iluminacji obiektów;

Pokazanie związków mappingu z architekturą jako sposobu tworzenia atrakcyjnego widowiska ujętego w ramach architektury oraz granic wykorzystania tej techniki do popularyzacji architektury i zastosowań komercyjnych;

Nabycie praktycznych umiejętności samodzielnego prowadzenia projektu powiązanego z wykorzystaniem techniki mappingu 3D (stworzenie modelu, przygotowanie oraz wyświetlenie animacji na obiekcie);

Zdobycie nowych umiejętności graficzno-animacyjnych, które pozwala uczestnikom na uczestnictwo w dalszych projektach i konkursach.

Tematyka zajęć:

Zajęcia zostaną podzielone na cześć teoretyczną oraz praktyczną. Podczas części teoretycznej planowany są następujące zagadnienia:

  • przegląd założeń oraz najciekawszych przykładów projekcji mappingu;
  • omówienie kolejnych etapów przygotowania projektu (od scenariusza i wyboru zaplecza technicznego, do wyświetlenia gotowej animacji na obiektach);
  • przegląd technik oraz programów służących do przygotowania animacji;
  • wprowadzenie do interaktywnych metod projekcji.

W części praktycznej, studenci w poszczególnych grupach projektowych realizują projekt stworzenia projekcji multimedialnej na wybranym obiekcie (bryły geometryczne lub makieta architektoniczna). Planowane jest zapoznanie uczestników z różnymi metodami tworzenia animacji mappingowej, zakończone wyświetleniem prac uczestników oraz rejestracją poszczególnych projektów. Na koniec przewidziane jest krótkie wprowadzenie do interaktywnych metod sterowania projekcjami mappingowymi.

Ramowy program zajęć:

Część teoretyczna (12h) 

  • Wprowadzenie teoretyczne (historia projekcji wielkoformatowych, najciekawsze przykłady, rodzaje projekcji);
  • Etapy pracy nad projektem mappingu (budżet, scenariusz, scenopis, animacja, projektory);
  • Hardware (projektory, omówienie etapów technicznych przygotowania projekcji);
  • Software (przegląd i omówienie oprogramowania służącego do przygotowania animacji);
  • Interakcja (przegląd i omówienie najpopularniejszych interfejsów).

Część praktyczna (20h) 

  • Przygotowanie projektów(podział na grupy projektowe),
  • Stworzenie maski mapowanego obiektu (przygotowanie zaplecza technicznego do dalszej pracy nad animacją),
  • Praca nad animacjami (planowane poznanie interfejsu oraz podstawowych funkcji w programie After Effects wraz z pluginami) ,
  • Montaż i udźwiękowienie projektów (przygotowanie projektu w programie Adobe Premiere),
  • Rejestracja i wprowadzenie elementu interaktywnego (sterowanie projekcją poprzez proste elementy interaktywne).



 

Powiązane artykuły

DZIEŃ MŁODEGO ARCHITEKTA

13 grudnia 2018 w Wyższej Szkole Ekologii i Zarządzania odbędzie się Dzień Młodego Architekta organizowany przez czasopismo Builder oraz 4YoungArchitects.

czytaj dalej

Rysunek i Malarstwo

Studia Podyplomowe w WSEiZ

czytaj dalej

Polecane Uczelnie