Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych założą własny biznes on line

Fundacja im. Lesława Pagi we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej będą edukować ok. 25000 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski na temat prowadzenia własnego biznesu online. Już z początkiem czerwca br. rozpoczną się konsultacje z nauczycielami, którzy we wrześniu oddadzą w ręce uczniów wirtualny podręcznik przygotowany przez ekspertów e-Izby: „Jak zbudować biznes online”.

- Celem Fundacji jest działalność edukacyjna, promująca dobre praktyki w biznesie i popierająca utalentowanych uczniów, studentów i absolwentów. Edukacja uczniów szkół ponadgimnazjalnych związana jest z projektem Szkolna Internetowa Gra Giełdowa, którego współorganizatorem jest Giełda Papierów Wartościowych. Chcemy współpracować z Izbą Gospodarki Elektronicznej, ponieważ mamy wspólne cele - edukacja młodych ludzi. Tematyka e-commerce jest bardzo aktualnym tematem i naszym zdaniem warto uświadamiać młodzież o wartości, możliwościach i zagrożeniach tego rynku. Izba Gospodarki Elektronicznej jest najlepszym źródłem wiedzy z tej tematyki - mówi Aleksandra Gęsiarz, Project Manager z Fundacji im. Lesława Pagi.

Zgodnie z raportem Izby Gospodarki Elektronicznej „Kupuję w Internecie 2014”, 64% polskiego społeczeństwa korzysta z internetu, a ponad połowa z nich odwiedza sklepy online. Z kolei według badań przeprowadzonych przez Deloitte w 2014 wartość polskiego rynku e-commerce w 2014 roku określa się, w zależności od źródła, na kwotę między 27 a 36 miliardów złotych. Nic też nie wskazuje na to, aby w kolejnych latach tempo rozwoju handlu elektronicznego w Polsce miało wyhamować.

- Edukacja jest jednym z kluczowych obszarów działalności e-Izby. Szkolimy przedstawicieli branży e-commerce, współpracujemy z uczelniami wyższymi oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku. Edukujemy również konsumentów w ramach organizowanej przez nas akcji KUPUJĘ W INTERNECIE. Naturalnym krokiem było więc dla nas przystąpienie do współpracy z Fundacją im. Lesława Pagi w celu edukowania uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Obecnie, ze względu na nowoczesną technologię i dostępne narzędzia, bariera wejścia do branży e-commerce praktycznie nie istnieje i nawet początkujący przedsiębiorca może założyć własny sklep internetowy – mówi Patrycja Staniszewska, Dyrektor Izby Gospodarki Elektronicznej.

Strategia e-sklepu, podstawowe aspekty prawne, obsługa klienta, marketing, to tylko niektóre z tematów, jakie zostaną przedstawione w podręczniku „Jak zbudować biznes on-line”. Publikacja będzie stanowić kompendium wiedzy na temat zakładania oraz prowadzenia sklepu internetowego. Będzie również wkładem do rozwoju specjalistycznej wiedzy na temat funkcjonowania e-sklepów. Nad treścią wirtualnego podręcznika pracują eksperci z grupy promocja i edukacja z e-Izby. Są wśród nich przedstawiciele takich firm jak m.in. Symcore, Advicero, Poczta Polska. O aspekty prawne zadbają Rzetelny Regulamin, Trusted Shops oraz Kancelaria Lubasz i Wspólnicy. Prace nad podręcznikiem koordynuje Izba Gospodarki Elektronicznej.

O Izbie Gospodarki Elektronicznej

Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie.
Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży e-commerce poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie. Główne cele Izby Gospodarki Elektronicznej to:
● reprezentowanie i wspieranie interesów gospodarczych firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w Izbie,
● rozwój gospodarki w różnych jej branżach w kraju i Europie dzięki wykorzystaniu innowacji technologicznych, informacyjnych i komunikacyjnych (ICT), w tym sieci Internet oraz sprzętu i oprogramowania oraz ich praktycznych zastosowań w prowadzeniu działalności gospodarczej,
● wspieranie przedsiębiorców (zwłaszcza małych i średnich) poprzez dostarczanie wiedzy (know-how) oraz rozwiązań technologicznych,
● wspieranie społeczeństwa w korzystaniu z rozwiązań cyfrowych.

O Fundacji im. Lesława A. Pagi

Fundacja im. Lesława A. Pagi działa w obszarze rynku kapitałowego realizując projekty szkoleniowo-edukacyjne dla studentów oraz absolwentów uczelni wyższych w Polsce, a także dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Studentom i absolwentom uczelni wyższych uczestniczącym w projektach Fundacji takich jak: Akademia Liderów Rynku Kapitałowego, Akademia Mediów, Akademia Energii, Liderzy w sektorze ochrony zdrowia, Young Innovators oferowane są darmowe szkolenia i płatne staże w firmach partnerskich. Natomiast laureaci programu grantowego Stypendium im. Lesława A. Pagi otrzymują dofinansowanie na projekty edukacyjne realizowane w ramach formalnych i nieformalnych grup studenckich działających w obszarze rynków finansowych. Zespoły uczniów szkół ponadgimnazjalnych pod opieką nauczycieli mogą wziąć udział w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej (SIGG), a utalentowani maturzyści ubiegać się o stypendium Indeks Start2Star na cały okres studiów.

Ważnym aspektem działalności Fundacji jest przyznawanie Nagrody Lesława A. Pagi. Nagroda ta jest wyróżnieniem honorowym, przyznawanym dorocznie biznesmenom, działaczom gospodarczym, społecznym i publicznym lub instytucjom. Stanowi formę upamiętnienia osoby i dzieła Patrona, którego dorobek zawodowy i publiczny stanowi dla wielu punkt odniesienia. Nagroda przyznawana jest raz w roku przez Kapitułę. Szczególny akcent przy ocenie kandydatów do Nagrody jest położony na działalność zgodną z najwyższymi standardami etycznymi i zawodowymi.



 

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane