
Podkarpacka Szkoła Przedsiębiorczości PSP w Sanoku
Rok założenia: 1997Misją Szkoły jest:
- aktywne działanie w kierunku budowania społeczeństwa opartego na wiedzy,
- promowanie idei uczenia się przez całe życie, rozwoju osobistego i zawodowego,
- zdobywanie nowych umiejętności i kompetencji, poprzez organizowanie na jak najwyższym poziomie różnorodnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego.
Nasze wartości to:
- troska o jak najwyższą, jakość usług edukacyjnych,
- entuzjazm, zaufanie, otwartość i szczerość w kontaktach z Klientem,
- innowacyjność i kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań biznesowych
Kontakt z pracodawcami z naszego regionu pozwala na aktualizowanie programów kształcenia i dostosowanie ich do bieżącego rynku pracy.
KIERUNKI KSZTAŁCENIA POLICEALNEGO
Administracja
Technik administracji w ramach kształcenia i egzaminów państwowych, potwierdzających kwalifikacje zawodowe, uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w obszarze:
EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji
Kierunek przygotowuje do pracy w komórkach administracyjno-biurowych firm i instytucji; daje umiejętności w zakresie tworzenia informacji z uwzględnieniem standardów europejskich z wykorzystaniem nowoczesnych środków biurowych oraz technik przetwarzania danych; rozszerzenie programu o zagadnienia dotyczące usprawnienia kontaktów na linii obywatel – urząd, zgodnie z wymogami ustawowymi w zakresie elektronicznego składania i podpisywania dokumentów stwarza możliwości zrealizowania specjalizacji: E-urząd
Ponadto słuchacz tego kierunku w Podkarpackiej Szkole Przedsiębiorczości w Sanoku uzyska wiedzę i umiejętności związane z:
- pisaniem na komputerze metodą dziesięciopalcową, bezwzrokową i profesjonalnym składaniem tekstów,
- opracowywaniem projektów aktów administracyjnych,
- zorganizowaniem stanowisk pracy zgodnie z wymaganymi zasadami ekonomii,
- obsługą podstawowych i specjalistycznych sprzętów biurowych,
- sporządzaniem różnego rodzaju pism z zastosowaniem technik komputerowych, według standardów europejskich,
- sporządzaniem i wypełnianiem formularzy,
- rejestracją korespondencji,
- redagowaniem pism o charakterze informacyjnym i okolicznościowym,
- odbieraniem i przekazywaniem informacji za pomocą urządzeń biurowych,
- przygotowaniem akt do archiwizacji,
- obsługą interesanta,
- porozumiewaniem się w języku obcym w sprawach zawodowych,
- przygotowywaniem projektów umów cywilnoprawnych,
- prowadzeniem postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej.
ABSOLWENT ADMINISTRACJI Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. w:
- urzędach wojewódzkich, rejonowych, powiatowych i gminnych,
- sądach,
- podmiotach gospodarczych,
- jednostkach budżetowych,
- firmach ubezpieczeniowych,
- bankach,
- urzędach skarbowych.
Okres realizacji nauki – 4 semestry (2 lata)
Dyplomy i certyfikaty:
- po czwartym semestrze nauki państwowy certyfikat Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, potwierdzający uzyskanie kwalifikacji AU.68. Obsługa klienta w jednostkach administracji
- po czwartym semestrze nauki (po uzyskaniu certyfikatu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe) państwowy dyplom z tytułem technika administracji, z suplementem w języku angielskim
- po czwartym semestrze nauki dyplom ukończenia Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku
- po czwartym semestrze nauki zaświadczenia – według standardów MEN i MPiPS – ukończenia dodatkowych szkoleń w Podkarpackiej Szkole Przedsiębiorczości w Sanoku
- ponadto słuchacz, w dowolnym momencie nauki, może przystąpić do egzaminu i uzyskać międzynarodowy certyfikat potwierdzający kompetencje z języka angielskiego TOEIC – szczegóły: www.celsanok.pl/centrum-ets.html
Opłaty:
Wpisowe – 0 zł
czesne – 0 zł/ miesiąc
Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
Technik BHP, przygotowuje i przedkłada kierownikowi zakładu pracy analizy dotyczące BHP w zakładzie oraz propozycje usunięcia występujących zagrożeń; bada przyczyny wypadków w pracy oraz prowadzi ich rejestr; odsuwa od pracy osoby dla których praca na określonym stanowisku jest wzbroniona; współpracuje ze służbą zdrowia w zakresie badań oraz profilaktyki zdrowotnej pracowników, ze służbą pracowniczą, związkami zawodowymi, społeczną inspekcją pracy oraz innymi komórkami wewnętrznymi zakładu w sprawach BHP; prowadzi szkolenia wstępne nowo przyjętych pracowników. W ramach realizacji programu nauczania uczestnik procesu kształcenia uzyskuje kwalifikacje określane jako:
BPO.01. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy
W ramach uzyskanych kwalifikacji słuchacz zdobywa kompetencje w zakresie:
- monitorowania przestrzegania przepisów prawnych określających wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy (określa obowiązki i odpowiedzialność pracodawcy i pracownika w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy; nadzoruje stosowanie przepisów ochrony pracy dotyczące kobiet, młodocianych i niepełnosprawnych; ocenia odpowiedzialność pracodawcy i pracownika z tytułu naruszenia przepisów prawa pracy; formułuje wnioski z przeglądów obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy pod względem zgodności z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy; opracowuje regulaminy i instrukcje stanowiskowe pod względem zgodności z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy); wykonuje czynności związane z kontrolą maszyn i urządzeń technicznych pod kątem przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; kontroluje przydział i stosowanie środków ochrony indywidualnych oraz odzieży i obuwia roboczego);
- doskonalenia ergonomicznych warunków pracy (odróżnia działalność ergonomiczną koncepcyjną od korekcyjnej; wyjaśnia skutki zdrowotne ograniczonej aktywności fizycznej pracownika; ocenia obciążenie psychiczne pracownika na stanowisku pracy; dobiera do pracy pracowników odpowiednich pod względem wydolności psychofizycznej; charakteryzuje rolę narządów zmysłów w odbiorze informacji; określa wpływ aktywności ruchowej na układ kostno-stawowy; opisuje relacje zachodzące w układzie człowiek – maszyna – środowisko; posługuje się dokumentacją do projektowania i korygowania elementów stanowisk pracy);
- oceny ryzyka zawodowego (stosuje przepisy prawa dotyczące oceny ryzyka zawodowego; rozróżnia czynniki fizyczne, chemiczne, biologiczne i psychofizyczne występujące w środowisku pracy; identyfikuje czynniki szkodliwe dla zdrowia, uciążliwe i niebezpieczne; wykonuje badania i pomiary czynników środowiska pracy; ocenia poziom ryzyka zawodowego; wskazuje metody redukcji ryzyka zawodowego; sporządza dokumentację analizy i oceny zagrożeń).
- ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych (stosuje przepisy prawa dotyczące wypadków przy pracy i chorób zawodowych; określa obowiązki pracodawcy w razie wystąpienia wypadku przy pracy i chorób zawodowych; ustala okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy; sporządza dokumentację powypadkową; określa działania zapobiegawcze z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych);
- organizowania i prowadzenia szkoleń oraz świadczenia usług z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (określa warunki sprzyjające uczeniu się dorosłych; analizuje i różnicuje cele kształcenia w kategoriach wiedzy, umiejętności i postaw; określa cele ogólne i szczegółowe szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; dobiera treści, metody nauczania i środki dydaktyczne do określonych celów szkolenia oraz do specyfiki grupy szkoleniowej; stosuje aktywizujące metody prowadzenia szkoleń i wykorzystuje nowoczesne środki przekazu, zasady andragogiki i metodyki szkoleń osób dorosłych; opracowuje materiały popularyzujące problematykę bezpieczeństwa i higieny pracy).
Ponadto słuchacz tego kierunku w Podkarpackiej Szkole Przedsiębiorczości w Sanoku uzyska wiedzę i umiejętności związane z:
- oceną stopnia zagrożeń i ryzyka zawodowego powodowanego przez czynniki chemiczne, fizyczne i biologiczne występujące w środowisku pracy;
- rozróżnianiem pojęć związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią;
- rozróżnianiem zadań i uprawnień instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska w Polsce;
- określaniem praw i obowiązków pracownika oraz pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- przewidywaniem zagrożeń dla zdrowia i życia człowieka oraz mienia i środowiska związanych z wykonywaniem zadań zawodowych;
- określaniem zagrożeń związanych z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy;
- określaniem skutków oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;
- organizowaniem stanowisk pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
- stosowaniem środków ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych;
- przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowaniem przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
- udzielaniem pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia.
ABSOLWENT BHP Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. w:
- służbach BHP
- Urzędach Dozoru Technicznego
- Państwowej Inspekcji Pracy
- Państwowej Inspekcji Sanitarnej
- firmach zajmujących się organizacją szkoleń z zakresu BHP
Ponadto, absolwenci tego kierunku, na bazie uzyskanych uprawnień zawodowych, mają możliwość uzyskania dotacji i podjęcia własnej działalności gospodarczej.
Okres realizacji nauki – 3 semestry (1,5 roku)
Dyplomy i certyfikaty:
- po trzecim semestrze nauki państwowy certyfikat Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, potwierdzający uzyskanie kwalifikacji MS.12. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy
- po trzecim semestrze nauki (po uzyskaniu certyfikatu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe) państwowy dyplom z tytułem technika bezpieczeństwa i higieny pracy, z suplementem w języku angielskim
- po trzecim semestrze nauki dyplom ukończenia Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku
- po trzecim semestrze nauki zaświadczenia – według standardów MEN i MPiPS – ukończenia dodatkowych szkoleń w Podkarpackiej Szkole Przedsiębiorczości w Sanoku
- ponadto słuchacz, w dowolnym momencie nauki, może przystąpić do egzaminu i uzyskać międzynarodowy certyfikat potwierdzający kompetencje z języka angielskiego TOEIC – szczegóły: www.celsanok.pl/centrum-ets.html
Opłaty:
Wpisowe – 0 zł
czesne – 0 zł/ miesiąc
Kwalifikowany Pracownik Ochrony
z przygotowaniem do egzaminu na broń oraz Certyfikatem „Kierownika Imprez Masowych”
Technik ochrony fizycznej osób i mienia, w ramach kształcenia i egzaminów państwowych, potwierdzających kwalifikacje zawodowe, uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w obszarze:
BPO.02. Ochrona osób i mienia
Kształcenie na tym kierunku w Podkarpackiej Szkole Przedsiębiorczości w Sanoku obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne w zakresie:
- różnych dziedzin prawa,
- ochrony osób,
- ochrony mienia,
- wyszkolenia strzeleckiego,
- samoobrony i technik interwencyjnych,
- ochrony imprez masowych,
- zarządzania agencją ochrony,
- zastosowania technik komputerowych w wykonywaniu czynności zawodowych pracownika ochrony osób i mienia.
Słuchacz uzyska wiedzę i umiejętności związane z:
- organizowaniem i realizowaniem ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego,
- organizowaniem i realizowaniem ochrony obszarów, obiektów i urządzeń podlegających obowiązkowej ochronie,
- organizowaniem i realizowaniem ochrony wartości pieniężnych,
- organizowaniem i realizowaniem zabezpieczenia imprez masowych,
- komputerowym wspomaganiem czynności zawodowych na stanowisku pracownika ochrony.
ABSOLWENT OCHRONY OSÓB I MIENIA Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku uzyska wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony w Komendzie Wojewódzkiej w Rzeszowie i może ubiegać się o zatrudnienie m.in. w:
- w agencjach ochrony,
- różnego rodzaju firmach, placówkach handlowych i instytucjach podlegających ochronie,
- sądach,
- bankach,
- na stanowiskach pracowników ochrony oraz kierowników grup.
Ponadto, każdy absolwent tego kierunku, po uzyskaniu wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony może otrzymać koncesję na agencję ochrony w celu prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Okres realizacji nauki – 4 semestry (2 lata)
Dyplomy i certyfikaty:
- po czwartym semestrze nauki państwowy certyfikat Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, potwierdzający uzyskanie kwalifikacji MS.03. Ochrona osób i mienia oraz wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony w Komendzie Wojewódzkiej w Rzeszowie
- po czwartym semestrze nauki (po uzyskaniu certyfikatu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe) państwowy dyplom z tytułem technika ochrony osób i mienia, z suplementem w języku angielskim
- po czwartym semestrze nauki dyplom ukończenia Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku
- po czwartym semestrze nauki zaświadczenia – według standardów MEN i MPiPS – ukończenia dodatkowych szkoleń w Podkarpackiej Szkole Przedsiębiorczości w Sanoku
- ponadto słuchacz, w dowolnym momencie nauki, może przystąpić do egzaminu i uzyskać międzynarodowy certyfikat potwierdzający kompetencje z języka angielskiego TOEIC – szczegóły: www.celsanok.pl/centrum-ets.html
Opłaty:
Wpisowe – 0 zł
czesne – 0 zł/ miesiąc
KURSY KWALIFIKACYJNE
Prowadzenie rachunkowości
Edukacja z zakresu kwalifikacji AU.36./EKA.07. Prowadzenie rachunkowości, odbywa się w ramach kształcenia i egzaminów państwowych, potwierdzających kwalifikacje. Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w obszarach księgowości i finansów. Kierunek przygotowuje do prowadzenia pełnej i uproszczonej księgowości firm, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania finansami, z zastosowaniem komputerowych metod ewidencji i przetwarzania danych.
Elementy treści programu:
- Dokumentowanie i ewidencjonowanie operacji gospodarczych
- Prowadzanie i rozliczanie inwentaryzacji
- Sporządzanie sprawozdania finansowego i przeprowadzanie analizy finansowej
Absolwent kwalifikacji AU.36 potrafi m.in.:
- sporządza i kontroluje dowody księgowe oraz kwalifikuje je do księgowania
- interpretuje zdarzenia gospodarcze dokumentowane dowodami księgowymi
- przestrzega zasad przechowywania dowodów księgowych
- klasyfikuje/ wycenia aktywa i pasywa w ciągu roku obrotowego i na dzień bilansowy
- identyfikuje kategorie wynikowe
- przestrzega zasad i stosuje przepisy prawa dotyczące prowadzenia rachunkowości
- przestrzega zasad funkcjonowania kont księgowych
- otwiera i zamyka księgi rachunkowe
- ewidencjonuje operacje bilansowe i wynikowe na kontach syntetycznych i analitycznych w różnych jednostkach
- rozlicza koszty działalności organizacji
- planuje amortyzację środków trwałych i dokonuje odpisów amortyzacyjnych
- rozróżnia i stosuje metody kalkulacji kosztów
- ustala wynik finansowy metodą statystyczną i metodą księgową
- poprawia błędy w dowodach księgowych i księgach rachunkowych
- sporządza zestawienie obrotów i sald
- stosuje różne formy rozliczeń pieniężnych
- stosuje oprogramowanie finansowo-księgowe.
- przeprowadza inwentaryzację
- sporządza jednostkowe sprawozdanie finansowe
- identyfikuje przedmiot, zadania i metody analizy finansowej
- dobiera i interpretuje wskaźniki analizy finansowej
- oblicza wskaźniki analizy finansowej
- ocenia sytuację majątkową i finansową organizacji
ABSOLWENT kierunku prowadzenie Rachunkowości Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. w:
- biurach rachunkowych
- działach finansowych i księgowych przedsiębiorstw
- urzędach skarbowych
- urzędach miast i gmin
- organizacjach gospodarczych
- instytucjach finansowych (banki, firmy ubezpieczeniowe …)
- jednostkach finansów publicznych
- kancelariach doradczych i audytorskich
Ponadto, wskutek deregulacji zawodów i zmiany w ustawie o rachunkowości, każdy absolwent tego kierunku będzie mógł usługowo prowadzić księgi rachunkowe i obsługę finansową firm w ramach własnej działalności gospodarczej.
Ponadto jeżeli:
- posiadasz wykształcenie średnie ( nie musisz mieć matury)
- zrealizujesz oba szkolenia ( AU 65, AU 36 )
- zdobędziesz oba certyfikaty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych – AU 65 oraz AU 36
to uzyskasz państwowy dyplom z tytułem TECHNIKA RACHUNKOWOŚCI
Realizacja zajęć: każda kwalifikacja 1 – 2 semestry nauki w soboty i niedziele.
Prowadzenie spraw kadrowo – płacowych
Edukacja z zakresu kwalifikacji AU.65. Rozliczanie wynagrodzeń i danin publicznych/EKA.05. Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych odbywa się w ramach kształcenia i egzaminów państwowych, potwierdzających kwalifikacje. Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w obszarach księgowości i finansów. Kierunek przygotowuje do obsługi kadrowo – finansowej firmy w, z zastosowaniem komputerowych metod ewidencji i przetwarzaniem danych
Elementy treści programu:
- Rozliczanie wynagrodzeń
- Rozliczanie podatków i innych danin publicznych
- Sporządzanie dokumentów dotyczących rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Absolwent kwalifikacji AU.65 potrafi m.in.:
- sporządzać dokumentację pracowniczą
- oblicza wynagrodzenia pracowników według różnych systemów wynagradzania
- sporządza listę płac
- rozlicza wynagrodzenia z tytułu umów cywilnoprawnych
- oblicza składki na ubezpieczenia społeczne
- oblicza wysokość świadczeń wypłacanych przez płatnika w imieniu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- stosuje przepisy prawa dotyczące ubezpieczenia zdrowotnego
- oblicza składki na ubezpieczenie zdrowotne
- oblicza wysokość odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
- stosuje oprogramowanie kadrowo-płacowe
- klasyfikuje podatki
- rozpoznaje elementy konstrukcji podatków i opłat
- rozlicza podatek VAT/akcyzowy/ dochodowy z uwzględnieniem umów (konwencji) o unikaniu podwójnego opodatkowania
- prowadzi ewidencje podatkowe
- sporządza deklaracje podatkowe
- stosuje oprogramowanie do sporządzania rozliczeń podatkowych
- sporządza dokumenty rejestracji płatnika składek i osób ubezpieczonych
- sporządza dokumenty rozliczeniowe
- sporządza dokumentację będącą podstawą do wypłaty zasiłków przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
- ustala składki na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- posługuje się programem do sporządzania dokumentów rozliczeniowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
ABSOLWENT kierunku prowadzenie Rachunkowości Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. w:
- biurach rachunkowych
- działach finansowych i księgowych przedsiębiorstw
- urzędach skarbowych
- urzędach miast i gmin
- organizacjach gospodarczych
- instytucjach finansowych (banki, firmy ubezpieczeniowe …)
- jednostkach finansów publicznych
- kancelariach doradczych i audytorskich
Ponadto, wskutek deregulacji zawodów i zmiany w ustawie o rachunkowości, każdy absolwent tego kierunku będzie mógł usługowo prowadzić księgi rachunkowe i obsługę finansową firm w ramach własnej działalności gospodarczej.
Dyplomy i certyfikaty:
- Zaświadczenie MEN ukończenia kwalifikacyjnego kursu zawodowego
- Po zdaniu egzaminu na wymaganym poziomie Państwowy certyfikat Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w wybranym szkoleniu
Ponadto jeżeli:
- posiadasz wykształcenie średnie ( nie musisz mieć matury)
- zrealizujesz oba szkolenia ( AU 65, AU 36 )
- •zdobędziesz oba certyfikaty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych – AU 65 oraz AU 36
to uzyskasz państwowy dyplom z tytułem TECHNIKA RACHUNKOWOŚCI
Realizacja zajęć: każda kwalifikacja 1 – 2 semestry nauki w soboty i niedziele.
Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci
Edukacja z zakresu kwalifikacji EE.08 – montażu i eksploatacji systemów komputerów, urządzeń peryferyjnych i sieci odbywa się w ramach kształcenia i egzaminów państwowych, potwierdzających kwalifikacje. Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w branży informatycznej.
Elementy treści programu:
- Przygotowanie stanowiska komputerowego do pracy
- Wykonanie lokalnej sieci komputerowej
- Eksploatacja urządzeń peryferyjnych i sieciowych
- Naprawa urządzeń techniki komputerowej
- Administrowanie systemami operacyjnymi
- Język obcy – zawodowy
Dzięki bogatej treści programu edukacyjnego Absolwent kierunku planuje konfiguracje, dobiera podzespoły i montuje z nich komputery. Nadzoruje organizacją pracy podczas montażu. Przygotowuje do pracy systemy komputerowe z oprogramowaniem systemowym i narzędziowym. Przygotowuje i konfiguruje urządzenia peryferyjne. Doradza klientowi w zakresie konfiguracji i modernizacji systemów komputerowych i urządzeń peryferyjnych. Odpowiada za konserwacje urządzeń techniki komputerowej w czasie ich okresu użytkowania. Zabezpiecza, rekonfiguruje i utrzymuje w optymalnej wydajności systemy operacyjne. Wykonuje zadania serwisowe polegające na diagnozowaniu i usuwaniu usterek komputera osobistego, urządzeń peryferyjnych i systemu operacyjnego. Monitoruje pracę systemów komputerowych. Wycenia i kosztorysuje konfiguracje systemów komputerowych oraz ich konserwacje i naprawy. Dba o aspekty ekologiczne na stanowisku pracy (recycling) oraz o bezpieczeństwo i higienę pracy. Potrafi zorganizować i prowadzić sklep komputerowy, serwis czy hurtownię komputerową.
ABSOLWENT Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. jako:
- serwisant komputerowy
- instalator i administrator systemów operacyjnych
- administrator sieci komputerowych
- administrator baz danych
- instalator sprzętu komputerowego
Ponadto Absolwent może również pracować w różnego rodzaju instytucjach i przedsiębiorstwach zajmujących się wykorzystywaniem oprogramowania komputerowego lub prowadzących serwis sprzętu komputerowego.
Dyplomy i certyfikaty:
- Zaświadczenie MEN ukończenia kwalifikacyjnego kursu zawodowego
- Po zdaniu egzaminu na wymaganym poziomie Państwowy certyfikat Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w wybranym szkoleniu
Ponadto jeżeli:
- posiadasz wykształcenie średnie ( nie musisz mieć matury)
- zrealizujesz oba szkolenia ( EE08 oraz EE 09 )
- zdobędziesz oba certyfikaty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych – EE08 oraz EE 09
to uzyskasz państwowy dyplom z tytułem TECHNIKA INFORMATYKA
Realizacja zajęć: każda kwalifikacja 1 – 2 semestry nauki w soboty i niedziele.
Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych
Edukacja z zakresu (kwalifikacja EE.09) programowania, tworzenia i administrowania stronami internetowymi i bazami danych odbywa się w ramach kształcenia i egzaminów państwowych, potwierdzających kwalifikacje. Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w branży informatycznej.
Elementy treści programu:
- Programowanie aplikacji
- Tworzenie i administrowanie bazami danych
- Tworzenie stron i aplikacji internetowych
- Język obcy – zawodowy
Dzięki bogatej treści programu edukacyjnego Absolwent kierunku projektuje i wykonuje strony internetowe, sklepy internetowe i systemy zarządzania treścią. Buduje dynamiczne witryny wykorzystujące internetowe bazy danych i usługi zdalnych serwerów. Tworzy aplikacje, skrypty i aplety wykonywane po stronie klienta oraz serwera. Administruje aplikacjami i witrynami internetowymi. Projektuje i tworzy bazy danych. Doradza klientowi w oprawie graficznej i strukturze budowanej strony. Tworzy i obrabia grafikę, dźwięk i filmy na potrzeby stron internetowych. Zabezpiecza strony internetowe oraz bazy danych. Monitoruje i testuje witryny i aplikacje internetowe. Konfiguruje i naprawia lokalne i internetowe bazy danych. Nadzoruje prace projektowe i wykonawcze dotyczące aplikacji internetowych i baz danych. Prowadzi działalność gospodarczą usługową w zakresie baz danych i aplikacji internetowych.
ABSOLWENT Podkarpackiej Szkoły Przedsiębiorczości w Sanoku może uzyskać zatrudnienie m.in. jako:
- projektant i programista baz danych
- webmaster
- grafik komputerowy
Absolwent może również pracować w różnego rodzaju instytucjach i przedsiębiorstwach zajmujących się tworzeniem i wykorzystywaniem oprogramowania komputerowego.
Dyplomy i certyfikaty:
- Zaświadczenie MEN ukończenia kwalifikacyjnego kursu zawodowego
- Po zdaniu egzaminu na wymaganym poziomie Państwowy certyfikat Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie, potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w wybranym szkoleniu
Ponadto jeżeli:
- posiadasz wykształcenie średnie ( nie musisz mieć matury)
- zrealizujesz oba szkolenia ( EE08 oraz EE 09 )
- zdobędziesz oba certyfikaty potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych – EE08 oraz EE 09
to uzyskasz państwowy dyplom z tytułem TECHNIKA INFORMATYKA
Realizacja zajęć: każda kwalifikacja 1 – 2 semestry nauki w soboty i niedziele.
KURSY ZAWODOWE
Bezpłatne kursy
Stypendium szkoleniowe
6 miesięczny płatny staż
Międzynarodowy Certyfikat VCC – potwierdzający kwalifikacje zawodowe
Jeżeli nie masz ukończonych 29 lat, jesteś osobą bezrobotną (niekoniecznie zarejestrowaną u urzędzie pracy), posiadasz wykształcenie co najwyżej średnie – ta oferta jest właśnie dla Ciebie.
Możesz zapisać się na kurs: Pracownik biurowy
Po ukończeniu szkolenia zawodowego (w trakcie stypendium szkoleniowe) otrzymasz międzynarodowy certyfikat VCC i zostaniesz skierowany na płatny, 6 – miesięczny staż.
Certyfikowane kursy VCC
- Administrator baz danych
- Administrator sieci komputerowych
- Barman
- Florysta
- Grafika komputerowa
- Komputer i internet w zawodach technicznych
- Monter instalacji fotowoltaicznych
- Multimedia w reklamie
- Obsługa kas fiskalnych
- Programowanie serwisów www
- Programy biurowe w administracji
- Prowadzenie spraw kadrowo – płacowych
- Prowadzenie spraw rachunkowo – finansowych
- Techniki sprzedaży
- Sekretarka z możliwością specjalizacji sekretarka/rejestratorka medyczna
ABC działalności gospodarczej
Organizacyjno-prawne podstawy zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej
- formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej (działalność indywidualna, spółki)
- procedury związane z założeniem firmy, sporządzanie dokumentów rejestrowych
- obowiązki przedsiębiorcy związane z ochroną środowiska, bezpieczeństwem sanitarnym, ppoż., statystyczne, ochroną danych osobowych, ubezpieczeniowe z tytułu OC
Podstawy księgowości i finansów. Formy i zasady opodatkowania w zależności od
- profilu działalności gospodarczej
- opodatkowanie na zasadach ogólnych
- podatek liniowy
- ryczałt ewidencjonowany
- karta podatkowa
- podatkowa książka przychodów i rozchodów
- Prowadzenie dokumentacji na potrzeby podatku dochodowego i podatku VAT
- dokumentowanie operacji gospodarczych: faktury, korekty faktur, rachunki, dowody wewnętrzne, listy płac itp.
- ewidencje wyposażenia, środków trwałych, przebiegu pojazdu itp.
- rejestry VAT, metody rozliczania podatku VAT, deklaracje VAT, korekty podatku
- Rozliczenia z Urzędem Skarbowym oraz ZUS
- rozliczenia przedsiębiorcy
- płace i kadry – dokumentacja pracownicza oraz rozliczenia z tytułu wynagrodzeń pracowników
Zarządzanie i marketing. Koncepcja marketingowego funkcjonowania firmy na rynku
- podstawy wiedzy o planowaniu i zarządzaniu „firmą” (informacja i komunikacja, styl kierowania, proces decyzyjny)
- pojęcie, zasady i funkcje marketingu
- segmentacja i wybór niszy rynkowej
- analiza rynku – otoczenie mikro i makro, strategie marketingowe firmy
- promocja, reklama i kształtowanie wizerunku firmy
- tworzenie przewagi konkurencyjnej firmy
- instrumenty marketingu w „mikro-przedsiębiorstwie”
Komputer i Internet w biznesie. Wykorzystanie Internetu i poczty elektronicznej w
- prowadzeniu działalności gospodarczej, a w szczególności bezpieczny, kwalifikowany podpis elektroniczny, profil zaufany ePUAP, ZUS i US on line, w tym: e-płatnik , e-deklaracje, e-faktura, promocja firmy
- Zastosowania edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego oraz programu do tworzenia prezentacji multimedialnych
Biznes plan – konsultacje indywidualne
Razem w ramach kursu 20- 30 godzin dydaktycznych
Zapewniamy:
indywidualną pracę z komputerem w grupie 6-10 osobowej
materiały edukacyjne
doskonałą kadrę szkolącą
atrakcyjną cenę szkolenia oraz dogodne warunki płatności
Zaświadczenie ukończenia kursu na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz. U. poz. 1632).
Księgowość
- Komputerowe wspomaganie finansów firmy
- Księgowość małych i średnich firm z zagadnieniami kadrowo-płacowymi
- Ewidencja księgowa przedsiębiorstwa z uwzględnieniem zagadnień kadrowo-płacowych
Oprogramowanie biurowe
Informatyka stosowana
- Podstawy obsługi komputera
- Projektowanie stron www
- Programowanie aplikacji internetowych
Grafika komputerowa
Ochrona osób i mienia
- Członek służby porządkowej i informacyjnej
- Kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej
- Kurs Doskonalący dla Kwalifikowanych Pracowników Ochrony
- Kierownik do spraw bezpieczeństwa i organizowania imprez masowych
Pracownik administracyjno-biurowy
KOMPUTEROWE WSPOMAGANIE PRACY BIURA/ SEKRETARIATU
System operacyjny WINDOWS
- Budowa i obsługa komputera – bhp w pracy z komputerem
- Uruchamianie systemu operacyjnego i korzystanie z zasobów
- Konfigurowanie środowiska pracy
- Bezpieczeństwo i ochrona danych – zabezpieczenia antywirusowe
Edytor tekstu Microsoft Office WORD w zastosowaniach
- Obsługa pasków narzędzi programu WORD
- Diagnoza biegłości obsługi klawiatury
- Pisanie na komputerze metodą bezwzrokową dziesięciopalcową
- Ćwiczenia w przepisywaniu tekstów dostosowane do indywidualnych umiejętności słuchaczy kursu, doskonalące biegłość pisania
- Przygotowanie pism i korespondencji
- Formatowanie tekstu
- Diagramy i schematy
- Tworzenie tabel, grafika
Funkcje i zastosowania arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office Excel
- Obsługa arkusza kalkulacyjnego
- Wypełnianie, kopiowanie i usuwanie komórek
- Posługiwanie się adresami względnymi i bezwzględnymi
- Wstawianie funkcji
- Przedstawianie danych w formie tabel i wykresów
- Arkusz kalkulacyjny jako baza danych
Bazy danych w oparciu o Microsoft Office Access
- Tworzenie tabel i relacji
- Formularze do baz danych
- Raporty
- Zapytania (kwerendy)
- Modyfikowanie gotowych baz danych
Internet w zastosowaniach
Wybrane zastosowania Internetu – korzystanie z internetowych baz danych, bezpieczeństwo i ochrona danych, kalkulatory internetowe, komunikacja internetowa, korespondencja i przesyłanie danych z zastosowaniem podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
PROFESJONALNY PRACOWNIK W BIURZE/ SEKRETARIACIE
Typowe urządzenia pracy biurowej
- Image pracownika biurowego
- Savoir – vivre w realacjach miedzyludzkich
- Wybrane zagadnienia etyki pracownika biurowego
- Organizacja pracy w biurze/ sekretariacie
Razem w ramach kursu 80-100 godzin dydaktycznych
Zapewniamy:
- indywidualną pracę z komputerem w grupie 6-10 osobowej
- materiały edukacyjne
- doskonałą kadrę szkolącą
- atrakcyjną cenę szkolenia oraz dogodne warunki płatności
Zaświadczenie ukończenia kursu na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz. U. poz. 1632).
Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej i fakturowaniem
Przepisy prawne związane z zawodem sprzedawcy. BHP oraz higiena w miejscu pracy.
- Zasady i przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska podczas wykonywania zadań zawodowych kasjera – sprzedawcy
- zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia w miejscu wykonywania czynności zawodowych
- odpowiedzialność indywidualna i zbiorowa sprzedawców
Techniki sprzedażowe i obsługa klienta
- autoprezentacja i savoir-vivre w miejscu pracy
- zasady profesjonalnej obsługi klienta, komunikacja z trudnym klientem
- szuka sprzedawania – sekwencja SELL
- prawa konsumenta na rynku, reklamacja
Elementy towaroznawstwa handlowego
- Towar jako przedmiot handlu, klasyfikacja towaroznawcza towarów
- przepisy prawa dotyczące znaków jakości towarów, zasady kontroli wyrywkowej towarów
- zasady odbioru ilościowego i jakościowego towarów, postępowanie wyjaśniające niezgodności dostawy i zamówienia
- zasady zabezpieczania towarów przed uszkodzeniem, zniszczeniem, zagarnięciem
- normy towarowe oraz normy jakości związane z przechowywaniem i konserwacją towarów
- zasady oznakowania towarów i opakowań
- aktualnie obowiązujące przepisy prawa dotyczące jakości sprzedawanych towarów
- normy jakości sprzedawanych towarów, kontrola towarów przeznaczonych do sprzedaży
- system HACCP w placówkach handlowych
Wykonywanie operacji rachunkowo-kasowych
- zasady dokonywania inkasa, rozliczania należności, zabezpieczania i odprowadzania utargów.
- rodzaje dowodów sprzedaży, zasady ich sporządzania i przechowywania
- zasady funkcjonowania podatku VAT – obowiązujące stawki podatku VAT w zależności od rodzaju towaru; obliczanie podatku VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami
- dokumentowanie sprzedaży z zastosowaniem programów sprzedażowych typu FAKTURKA
- (dokumenty potwierdzające sprzedaż – WZ, faktura VAT, rachunek, faktura korygująca i inne dokumenty dotyczące obsługi klienta w różnych formach sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa)
- inkaso należności
Zasady użytkowania i obsługi kas fiskalnych
- podstawy prawne użytkowania i stosowania kas fiskalnych na terenie RP
- budowa kasy fiskalnej, wdrożenie kasy fiskalnej do obrotu
- kasa fiskalna jako narzędzie kontroli
- likwidacja kasy fiskalnej
- wymiana papieru w kasie fiskalnej, włączanie i wyłączanie kas fiskalnych
- sprzedaż na kasie fiskalnej po kodzie towarowym
- wyszukiwanie w bazie kasy danych numerów PLU
- zakończenie paragonów różnymi formami płatności (gotówka, przelew, karta kredytowa, czek, bon, talon)
- stornowanie – storno pośrednie, bezpośrednie, anulacja całego paragonu
- wpłacanie i wypłacanie w kasie fiskalnej
- raportowanie w kasach fiskalnych, wykonanie rozliczeń dziennych
- sprzedaż za pomocą klawiszy bezpośrednich, czytnika kodów kreskowych
Formy i zasady płatności bezgotówkowej, stacjonarne i mobilne terminale płatnicze
- zasady inkasowania należności i sposoby rozliczeń finansowych (gotówka, przelew, karta płatnicza, karta kredytowa, czek, bon, talon)
- dokumenty związane z rozliczeniem należności , raportowanie i rozliczanie utargu
Razem w ramach kursu 60 godzin dydaktycznych
Zapewniamy:
- indywidualną pracę z komputerem i różnego typu kasami fiskalnymi w grupie 6-10 osobowej
- materiały edukacyjne
- doskonałą kadrę szkolącą
- atrakcyjną cenę szkolenia oraz dogodne warunki płatności
Zaświadczenie ukończenia kursu na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz. U. poz. 1632).
Prawo Pracy 2020
W związku ze zmianami dotyczącymi przepisów prawa pracy, oferujemy Państwu szkolenie z zakresu:
PRAWA PRACY ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN Z BIEŻĄCEGO ROKU
Program szkolenia:
- Monitoring w miejscu pracy.
- Rekrutacja i zatrudnienie a RODO – zgodnie z wytycznymi prezesa Urzędu Ochrony Danych, czyli gromadzenie danych kandydatów, obowiązki informacyjne i kwestie wewnętrzne.
- Umowy o pracę i ich rodzaje.
- Najnowsze orzecznictwo ws. mobbingu.
- Zatrudnianie na podstawie umów cywilnoprawnych po zmianach.
- Zmiany dotyczące przechowywania dokumentacji pracowniczej, czyli dokumentacja elektroniczna, obowiązki informacyjne i nowe okresy przechowywania.
- Rozwiązywanie umów o pracę.
- Umowa o pracę a umowa zlecenia.
- Wynagrodzenia.
- Urlopy.
- Świadczenia rodzicielskie.
Ochrona danych osobowych po wejściu w życie RODO
W związku ze zmianami dotyczącymi ochrony danych osobowych, oferujemy Państwu kompleksowe szkolenie z zakresu: OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH PO WEJŚCIU W ŻYCIE RODO ORAZ NOWYCH POLSKICH USTAW O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH.
Dane osobowe
- Pojęcie
- Tak zwane dane wrażliwe
- Źródła ochrony danych osobowych
Udostępnianie a przetwarzanie danych osobowych
- Pojęcie przetwarzania danych osobowych
- Pojęcie udostępniania danych osobowych
- Problematyka umowy powierzenia
- Problematyka klauzul „zgody na przetwarzanie danych osobowych”
Umowa powierzenia
- Elementy konieczne
- Elementy dodatkowe
Inspektor ochrony danych osobowych – nowa instytucja
- Kompetencje inspektora
- Inspektor a administrator danych
Dokumentacja ochrony danych osobowych
- Polityka bezpieczeństwa oraz załączniki
- Zbiory danych
- Rejestr zbiorów
- Rejestr udostępnień
- Instrukcje
Zbiór danych
- Pojęcie
- Jak opisać zbiór
Ochrona danych osobowych po wejściu w życie RODO
- Problem profilowania
- Nowe obowiązki ADO
- Nowy zakres kar
- Problem rejestracji zbiorów
- Certyfikacja
- Kodeksy postępowania
- System dokonywania ocen
Ochrona danych osobowych po wejściu w życie nowej ustawy o ochronie danych osobowych i przepisów ją wprowadzających
- Przekształcenie GIODO
- Zgłoszenie inspektora
- Kary administracyjne
- Klauzule i zgody
Ochrona danych osobowych zagadnienia praktyczne
- Problem monitoringu
- Projektowane zmiany dot. prawa pracy i poszczególnych dziedzin działalności
- Problem przetwarzania danych przez kontrahentów (np. ubezpieczycieli, biura rachunkowe)
- Dziecko w obrocie, – czyli dane osobowe uzyskiwane od nieletnich
- Modyfikacja zgody i usunięcie danych ze zbiorów
Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
PROFESJONALNY INSTRUKTOR NAUKI ZAWODÓW – program opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1632)
Pedagogika i andragogika
- Wybrane zagadnienia pedagogiki i andragogiki
- Pedagogika pracy, jako subdyscyplina pedagogiczna istotna dla instruktora praktycznej nauki zawodu
- Wychowanie a rozwój
- Świadomość roli instruktora-szkoleniowca w świetle pedagogiki i andragogiki
- Komunikacja i kultura języka
- Pojęcie normy i patologii
- Progi edukacyjne
- Bezpieczeństwo młodocianego w zakładzie pracy
Elementy psychologii w kształceniu zawodowym
- Podstawowe pojęcia psychologii
- Poznanie i spostrzeganie społeczne
- Kontekst psychologiczny projektowania procesów edukacyjnych
- Sylwetka rozwojowa ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości
- Kontakty społeczne ucznia
- Psychologiczne uwarunkowania uczenia się osób dorosłych
Podstawy metodyki kształcenia praktycznego
- Prawo oświatowe określające organizację kształcenia zawodowego w kontekście praktycznej nauki zawodu
- Kształcenie w zawodzie
- Zajęcia praktyczne
- Rola instruktora
- Struktura jednostki metodycznej
- Metody i zasady nauczania, w tym metody aktywizujące, dobór metod dydaktycznych
- Formy pracy
- Projektowanie środowiska materialnego zajęć
- Ocenianie osiągnięć edukacyjnych młodocianych w świetle obowiązujących przepisów prawa
- Dostosowywanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości młodocianego
- Specyficzne trudności w uczeniu się
- Sytuacje wychowawcze w toku zajęć praktycznych
- Dokumentowanie przebiegu nauczania praktycznej nauki zawodu
Praktyka metodyczna
- Obserwowanie zajęć praktycznej nauki zawodu prowadzonych przez innych instruktorów lub nauczycieli praktycznej nauki zawodu i omówienie tych zajęć z prowadzącym praktykę metodyczną
- Pełnienie roli instruktora praktycznej nauki zawodu, w tym planowanie zajęć, organizacja i prowadzenie zajęć w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze, ocenianie osiągnięć edukacyjnych, podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy dydaktycznej
- Analiza i ocena własnej pracy i jej efektów oraz pracy uczniów po przeprowadzonych zajęciach podczas konsultacji z osobą prowadzącą praktykę metodyczną
- Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania praktycznej nauki zawodu
Liczba godzin szkolenia: 80
Zapewniamy:
- indywidualną pracę z komputerem w grupie 6-10 osobowej
- materiały edukacyjne
- doskonałą kadrę szkolącą
- atrakcyjną cenę szkolenia oraz dogodne warunki płatności
Zaświadczenie ukończenia kursu na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych ( Dz. U. poz. 1632).
KIERUNKI KSZTAŁCENIA POLICEALNEGO
- Administracja
- Bezpieczeństwo i Higiena Pracy
- Kwalifikowany Pracownik Ochrony
KURSY KWALIFIKACYJNE
- Prowadzenie rachunkowości
- Prowadzenie spraw kadrowo – płacowych
- Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci
- Programowanie, tworzenie i administrowanie stronami internetowymi i bazami danych
KURSY ZAWODOWE
- Bezpłatne kursy
- Certyfikowane kursy VCC
- Administrator baz danych
- Administrator sieci komputerowych
- Barman
- Florysta
- Grafika komputerowa
- Komputer i internet w zawodach technicznych
- Monter instalacji fotowoltaicznych
- Multimedia w reklamie
- Obsługa kas fiskalnych
- Programowanie serwisów www
- Programy biurowe w administracji
- Prowadzenie spraw kadrowo – płacowych
- Prowadzenie spraw rachunkowo – finansowych
- Techniki sprzedaży
- Sekretarka z możliwością specjalizacji sekretarka/rejestratorka medyczna - ABC działalności gospodarczej
- Księgowość
- Komputerowe wspomaganie finansów firmy
- Księgowość małych i średnich firm z zagadnieniami kadrowo-płacowymi
- Ewidencja księgowa przedsiębiorstwa z uwzględnieniem zagadnień kadrowo-płacowych - Oprogramowanie biurowe
- Excel szybki start
- Excel w zastosowaniach
- Microsoft office w zastosowaniach - Informatyka stosowana
- Podstawy obsługi komputera
- Projektowanie stron www
- Programowanie aplikacji internetowych - Grafika komputerowa
- CorelDraw
- Edycja fotografii cyfrowej
- Grafika komputerowa w praktyce - Ochrona osób i mienia
- Członek służby porządkowej i informacyjnej
- Kwalifikowany pracownik ochrony fizycznej
- Kurs Doskonalący dla Kwalifikowanych Pracowników Ochrony
- Kierownik do spraw bezpieczeństwa i organizowania imprez masowych - Pracownik administracyjno-biurowy
- Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej i fakturowaniem
- Prawo Pracy 2020
- Ochrona danych osobowych po wejściu w życie RODO
- Kurs pedagogiczny dla instruktorów praktycznej nauki zawodu
Kursy na uczelni:
księgowość z wykorzystaniem programów komputerowych |
księgowość |
administrowanie sieci komputerowych i serwerów |
Zawody na uczelni:
technik administracji |
technik bhp |
technik ochrony fizycznej osób i mienia |
Główny adres uczelni
- Podkarpacka Szkoła Przedsiębiorczości PSP w Sanoku
ul. Piłsudskiego 8, 38-500 Sanok - Telefon: 13 4645 400, 606 987 395
- Email: sekretariat@pspsanok.pl
- Strona: http://www.pspsanok.pl