Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Najpopularniejszy w Polsce kanał uniwersytecki

Kanał Uniwersytetu SWPS na YouTube jest najpopularniejszym i najlepiej ocenianym kanałem uczelnianym w Polsce zdaniem widzów, jak i ekspertów z branży marketingu. W czerwcu liczba wyświetleń opublikowanych przez Uniwersytet SWPS materiałów edukacyjnych i naukowych przekroczyła milion.

 

Uniwersytet popularyzuje wiedzę i naukę nie tylko na uczelni, ale również poprzez kilkadziesiąt kanałów na 9 różnych platformach społecznościowych takich jak YouTube, Facebook, czy Twitter. Efekty działań uczelni zostały dostrzeżone przez specjalistyczny serwis traktujący o YouTube - yt360.pl. Raport opublikowany przez analityków z firmy MUSE wskazywał potencjał w kanałach wideo, który można wykorzystać zarówno do popularyzacji nauki, jak i pozyskiwania kandydatów na studia. − W tym modelu najlepiej odnajduje się Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (dziś Uniwersytet SWPS). Na ich kanale znajdziemy wykłady, rozmowy z inspirującymi ludźmi, relacje z festiwali oraz materiały o samej uczelni. Ta sama uczelnia może się również pochwalić największą liczbą subskrybentów − pisali autorzy. 

Uniwersytet SWPS jako jedyna uczelnia znalazł się wśród 100 najefektywniejszych polskich marek na YouTube w raporcie Video Marketing Raport 2015, podsumowującym działania wszystkich polskich firm i organizacji działających na YouTube. Uczelnia uplasowała się w połowie TOP100 i co ciekawe, jej kanał był jednym z najszybciej zyskujących na popularności. Cały raport do pobrania jest tutaj.

Na rynku nie ma regularnych zestawień i porównań działań uniwersytetów w mediach społecznościowych, a dostępne dotyczą zazwyczaj jedynie Facebooka. Z raportu przygotowanego przez firmę Sotrender na zlecenie Uniwersytetu SWPS, porównującego aktywność polskich uczelni na YouTube wynika, że kanał uniwersytetu w porównaniu z kanałami innych uczelni zdecydowanie wyróżnia się biorąc pod uwagę tak mierniki ilościowe, jak i jakościowe. Filmy produkowane przez społeczność Uniwersytetu SWPS są najczęściej oglądanymi i najlepiej ocenianymi materiałami spośród wszystkich tworzonych przez polskie uczelnie. Raport Sotrender do pobrania pod tym linkiem.

– Staramy się obserwować i analizować to, co dzieje się wokół nas. Dostrzegamy zmiany zachodzące w mediach i wiemy, że internet nie jest telewizją, widzimy jaką ze sobą niesie zmianę i wiemy, że jest czymś o wiele więcej, czymś co zmienia reguły komunikacji. Uznaliśmy, że nie chcemy nagrywać spotów mówiących o przewagach naszego Uniwersytetu, by następnie wyświetlać je na siłę ludziom, którzy chcącym oglądać coś innego. Uznaliśmy, że po prostu nagramy i udostępnimy to, co robimy, jak robimy i jacy jesteśmy w naszym naturalnym środowisku, podczas wykładów czy rozmów. Wierzyliśmy, że to wystarczy. Liczby pokazują, że się nie pomyliliśmy – mówi Kinga Nowacka, Dyrektor Marketingu Uniwersytetu SWPS.

Uniwersytet SWPS na swoim kanale w serwisie YouTube publikuje głównie treści edukacyjne i popularyzujące naukę. Regularnie upubliczniane są nagrania z wykładów zarówno polskich, jak i zagranicznych naukowców oraz cykle wywiadów “Można!”, w których Andrzej Tucholski, absolwent psychologii biznesu Uniwersytetu SWPS rozmawia z inspirującymi przedstawicielami społeczności akademickiej SWPS, od studentów po założycieli Uniwersytetu.

W czerwcu tego roku liczba wyświetleń materiałów na kanale Uniwersytetu SWPS przekroczyła milion i z miesiąca na miesiąc oglądalność ta wzrasta. Kanał obserwuje obecnie ponad 9 tysięcy osób, w wyniku czego jest on najpopularniejszym kanałem uczelnianym w Polsce.




 

Powiązane artykuły

I MIEJSCE WYDZIAŁU PRAWA SWPS W RANKINGU RZECZPOSPOLITEJ

W VIII edycji Rankingu Wydziałów Prawa dziennika "Rzeczpospolita" z 2019 roku studia prawnicze prowadzone w Szkole Prawa na Uniwersytecie SWPS w Warszawie zajęły 1. miejsce wśród wszystkich niepublicznych szkół wyższych.

czytaj dalej

KUPUJĘ, BO NIE MOGĘ PRZESTAĆ. O UZALEŻNIENIU OD ZAKUPÓW

Przed świętami wielu osobom udziela się zakupowe szaleństwo.

czytaj dalej

Idealny prezent na święta

Wolimy dawać prezenty czy je otrzymywać? Czy istnieje prezent uniwersalny odpowiedni dla każdego? O naszych problemach, wyborach i motywacjach związanych z obdarowywaniem bliskich mówi dr Ewa Jarczewska - Gerc, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

czytaj dalej

7. EDYCJA KAMPANII „TWARZE DEPRESJI

Indie – 56 milionów, Chiny – 54 miliony, Stany Zjednoczone – 17 milionów, Polska – 2 miliony. Na świecie z depresją zmaga się aż 350 milionów ludzi. By uświadomić globalną skalę problemu z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją rusza 7. edycja kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.

czytaj dalej

Postanowienia noworoczne, czyli jak osiągnąć sukces?

Wprowadzenie trwałej zmiany w życiu oznacza wyjście ze strefy komfortu. Wymaga wysiłku i poświęcenia, a do tego potrzebne są nie tylko chęci, ale też konkretne umiejętności: samodyscyplina i wytrwałość. Sukces jest możliwy, tylko jak go osiągnąć?

czytaj dalej

Rola mediów we współczesnym świecie

Jaką rolę odgrywają media cyfrowe w dzisiejszym świecie? Jaki jest związek między mediami a polityką? O zagadnieniach związanych z transformacją środków masowego przekazu opowiedzą: socjolog mediów i kultury prof. Nick Couldry z London School of Economics oraz ekspert zajmujący się komunikacją polityczną prof. Magdalena Wojcieszak z Uniwersytetu w Amsterdamie. Spotkanie odbędzie się w ramach „Horyzontów poznania” 30 października 2014 r. w godz. 17.00-19.30 w warszawskiej siedzibie SWPS przy ul. Chodakowskiej 19/31. Wstęp wolny.

czytaj dalej

Konkurs wiedzy o Chinach

Nagrody: Roczne studia języka chińskiego w Chinach !!! Roczne studia azjatyckie na SWPS w Warszawie !! Kolorowe, pięknie wydane albumy o Chinach !

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane