Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej

Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej


przejdź do spisu treści
Misją Wyższej Szkoły Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej sformułowaną pod hasłem Edukacja społecznego rozwoju jest otwarcie na nowe kompetencje na rynku pracy i w społeczeństwie, wyrażające się kształceniem i rozwijaniem koncepcji ekonomicznych ze szczególnym uwzględnieniem obszaru ochrony zdrowia i opieki społecznej oraz kształceniem w zawodach medycznych i społecznych i kreowaniem nowych, wynikających z rozwoju cywilizacyjnego umiejętności tych zawodów służących poprawie jakości życia społeczeństwa i wyzwalaniu aktywności zawodowej i społecznej osób starszych oraz niepełnosprawnych.

Powstanie uczelni zainicjowały władze miasta Ruda Śląska realizując uchwaloną w 1997r. Strategię Wewnętrznego i Zintegrowanego Rozwoju Miasta Ruda Śląska do roku 2015, która określając kierunki rozwoju miasta przewidywała założenie w Rudzie Śląskiej szkoły wyższej.

Tworzona uczelnia przyjęła nazwę Wyższa Szkoła Handlowa w Rudzie Śląskiej i na podstawie Decyzji Ministra Edukacji Narodowej wpisana została z dniem 11 czerwca 2001r. pod numerem 66 do rejestru niepaństwowych uczelni zawodowych.

Rozwój uczelni ukierunkowany na poszerzenie jej oferty edukacyjnej o kierunki medyczne i społeczne wsparty został przez władze miasta Ruda Śląska deklaracją wielopłaszczyznowej pomocy.

W związku z wdrażaniem przyjętej Strategii i realizacją nowej Misji, Uczelnia złożyła wniosek o zmianę nazwy Wyższej Szkoły Handlowej im. Królowej Jadwigi, która otrzymała decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 4 marca 2008 r. brzmienie Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej.

ATUTY


Misja

  • Obszary aktywności uczelni określone misją
  • Wsparcie władz miasta Ruda Śląska udzielane uczelni dla realizacji misji

Nauczyciele

  • Kadra nauczycieli akademickich złożona z wybitnych dydaktyków, naukowców i praktyków otwartych na wprowadzanie w życie zawodowe i pomoc w urzeczywistnianiu zawodowych marzeń i aspiracji

Studia

  • Przygotowywanie do studiowania i uczenia się
  • Profesjonalne wyposażenie pracowni umiejętności zawodowych
  • Poszerzony zakres nauczania języków obcych i umiejętności komputerowych
  • Standardy doboru jednostek kształcenia praktycznego
  • Organizacja dostosowana do kształcenia studentów z orzeczoną niepełnosprawnością

Zawód

  • Kształcenie w zawodach „jutra” dla których otwarty jest polski i europejski rynek pracy
  • Kształcenie na studiach niestacjonarnych w zawodach regulowanych w wymiarze godzin zapewniającym międzynarodową uznawalność kwalifikacji

Jakość

  • Standardy zapewniania i monitoringu jakości kształcenia
  • Obiektywizacja pomiarów dydaktycznych
  • Determinacja w realizacji celów określonych misją

Życie studenckie

  • Warunki dla uczestniczenia przez cały okres studiów w różnych formach zajęć sportowych
  • Warunki dla aktywności kulturalnej przez cały okres studiów
  • Szeroki dostęp do samorealizacji w aktywności społecznej na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych

Warunki studiowania

  • Studia w mieście szans młodego pokolenia zlokalizowanym w centrum związku metropolitalnego miast śląskich - Silesia
  • Dogodny dojazd do uczelni ze wszystkich stron województwa śląskiego
  • Tanie kwatery prywatne w klimacie rodzinnych domów śląskich

KIERUNKI STUDIÓW

Kierunek Zarządzanie

Zarządzanie to sztuka bądź praktyka rozumnego stosowania środków dla osiągnięcia wyznaczonych celów.

Celem procesu kształcenia na kierunku zarządzanie jest przekazanie wiedzy oraz zdobycie umiejętności praktycznych obejmujących zestaw działań, w tym planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola, skierowanych na zasoby organizacji rozumianych jako zasoby ludzkie, finansowe, rzeczowe, informacyjne, wykorzystywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji. Absolwent kierunku zarządzanie posiada wiedzę teoretyczną, a także praktyczną z zakresu nauk o zarządzaniu oraz nauk pokrewnych dotyczącą istoty, prawidłowości i problemów funkcjonowania organizacji, takich jak przedsiębiorstwa, instytucje publiczne i struktury bezpieczeństwa państwa. Dysponuje umiejętnościami rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów gospodarowania zasobami ludzkimi, rzeczowymi, finansowymi i informacjami wspieranymi techniką informatyczną. Jest przygotowany do realizacji przedsięwzięć w podstawowych obszarach zarządzania organizacjami o charakterze gospodarczym, administracyjnym lub bezpieczeństwa publicznego. Zna języki obce na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz posługuje się słownictwem specjalistycznym z zakresu zarządzania w tym języku. Absolwent jest przygotowany do pracy w charakterze specjalisty organizacji i zarządzania oraz menedżera czy też kierownika średniego szczebla zarządzania w przedsiębiorstwach oraz kierownika spełniającego cechy przywódcy zespołu w strukturach bezpieczeństwa państwa, a także do prowadzenia własnej działalności. Absolwent posiada umiejętności skutecznego komunikowania się, negocjowania i przekonywania oraz pracy w zespole. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia.

Studia trwają 6 semestrów.

Na kierunku studiów: zarządzanie prowadzone są specjalności:

  • sztuka żywienia
  • zarządzanie firmą
  • zarządzanie bezpieczeństwem
  • zarządzanie w ochronie zdrowia

Wybór specjalności dokonywany jest przez studentów, którzy podjęli studia w ramach naboru jesiennego do rozpoczęcia III semestru studiów, natomiast przez studentów, którzy rozpoczęli studia w ramach naboru wiosennego do rozpoczęcia II semestru studiów. Specjalność jest uruchamiana pod warunkiem wybrania jej przez co najmniej 20 studentów.

Forma studiów

Studia na kierunku zarządzanie prowadzone są w formie:

  • studiów stacjonarnych w cyklu zjazdów
  • studiów niestacjonarnych w cyklu zjazdów

Na studiach stacjonarnych realizowany jest plan studiów w pełnym wymiarze godzinowym. 

Na studiach niestacjonarnych realizowany jest plan studiów w zmniejszonym wymiarze godzinowym.

Plan studiów

Plan studiów obejmuje 2005 godziny zajęć dydaktycznych i praktyk, odpowiadających 186 punktom ECTS (European Credit Transfer System). 

W planie studiów wyodrębniono następujące moduły:

  • Rozwój osobisty – obejmuje treści kształcenia związane z nauczaniem języków obcych, sportem oraz z przygotowaniem do studiowania i uczenia się, w tym z zakresu technologii informacyjnych i metodologii badań
  • Obszary zarządzania – obejmuje treści kształcenia związane z wiedzą o organizacji oraz marketingu
  • Relacje – obejmuje treści kształcenia związane z komunikacją i negocjacjami
  • Metody ilościowe - obejmuje treści kształcenia związane z metodami informatyczno-matematycznymi
  • Metody finansowe i księgowe - obejmuje treści kształcenia związane z metodami finansowo-księgowymi
  • Rozwój zawodowy – obejmuje specjalnościowe i uzupełniające treści kształcenia.
  • Egzaminacyjny – precyzuje egzaminy przedmiotowe.

więcej...

Kierunek Pielęgniarstwo

Pielęgnowanie  to  pomaganie  człowiekowi,  aby mógł  żyć  lepiej i zachować zdrowie, a w chorobie przyczyniać się do tego żeby proces zdrowienia przebiegał jak najkorzystniej. Pielęgnowanie winno służyć także ludziom umierającym. (Florence Nightingale)

Formalne kształcenie w zakresie pielęgniarstwa ma 160 letnią tradycję zapoczątkowaną założeniem przez  Florence Nightingale przy Szpitalu św. Tomasza w Londynie pierwszej szkoły pielęgniarskiej, która  potraktowała pielęgniarstwo jako zawód, do którego wykonywania niezbędna jest edukacja w odpowiednim kierunku i praktyka.

Fakt ten stanowiący swoistą cezurę czasową wyznaczającą koniec epoki uprawiania pielęgniarstwa jako pielęgnowania,  do którego przygotowaniem było szeroko rozumiane naśladownictwo zachowań rodzicielskich nabywanych przez kobiety w najwcześniejszym okresie cywilizacji w obrębie plemienia czy też opiekuńczo - pielęgnacyjnych  nabywanych przez kobiety w różnych strukturach w kolejnych okresach rozwoju ludzkości.

Wraz z wykreowaniem zawodu lekarza sprawowanego początkowo najczęściej w wielu kulturach przez kapłana i powstawaniem pierwszych przytułków czy szpitali organizowanych z pobudek religijnych przy klasztorach, a w późniejszym okresie organizowanych przez fundatorów i władze bogatych miast wykreowana została potrzeba wsparcia opiekuńczo-pielęgnacyjnego ich działań poprzez grupę zawodową pielęgniarzy, którymi byli zakonnicy opiekujący się mężczyznami i zakonnice opiekujące się kobietami.

Rozwój szeroko rozumianych nauk przyrodniczych, w tym wprowadzenie do kształcenia lekarzy sekcji zwłok, skonstruowanie mikroskopu  i słuchawki lekarskiej  umożliwił  rozwój  diagnostyki i metod leczenia, w tym szczególnie chirurgicznego przy wykorzystaniu środków usypiających i dał podwaliny współczesnemu pielęgniarstwu jako zawodu do wykonywania którego nie wystarczają już nabyte poprzez naśladownictwo umiejętności ale konieczna jest wiedza, która umożliwia prawidłowe wykonywanie funkcji opiekuńczo – leczniczych.

Nie sposób dzisiaj przecenić tego wielowiekowego doświadczenia w uprawianiu pielęgnowania jako podstawy wykreowania zawodu pielęgniarki. To przecież nie kto inny jak Hipokrates zwany ojcem medycyny, którego dewizą było „przede wszystkim nie szkodzić” w swoich dziełach zawierał przede wszystkim informacje dotyczące pielęgnowania chorego np. jak kąpać chorego, bandażować, żywić chorego, podawać płyny, stosować kompresy, które są dzisiaj umiejętnościami przypisanymi do zawodu pielęgniarki.

Nie można też jednoznacznie odpowiedzieć dlaczego wraz z rozwojem kształcenia w zawodzie lekarza nie rozwijano równolegle kształcenia w zawodzie pielęgniarki, mimo, że ten zawód faktycznie istniał i że bez pielęgniarek nazywanych ówcześnie siostrami  byłby niemożliwy rozwój medycyny. Można tylko domniemywać, że wykonujące ten zawód kobiety dzięki swojemu opiekuńczemu instynktowi i oddaniu służbie były w stanie sprostać  pierwotnemu pielęgniarstwu, a właściwie pielęgnowaniu, który jednak nie „wystarczał” do podejmowania nowych wyzwań jakie niósł za sobą rozwój medycyny.

Właśnie ten brak wiedzy dostrzegła Florence Nightingale tworząc pierwszą szkołę pielęgniarską.

Dzisiejsze pielęgniarstwo jako profesja osadzone jest w wielu dziedzinach i dyscyplinach naukowych, w tym w medycynie, psychologii, pedagogice, etyce czy nawet w zarządzaniu. Od szeregu lat pielęgniarstwo jest filarem nauk o zdrowiu.

Określone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO)  funkcje pielęgniarstwa do których zaliczono:

  • świadczenie opieki zdrowotnej i zarządzanie opiekę
  • edukację pacjentów oraz personelu medycznego zajmującego się ochroną zdrowia
  • realizowanie roli uczestnika zespołu opieki zdrowotnej
  • działanie na rzecz postępu w praktyce pielęgniarskiej

wpisane zostały w polskim prawie w ustawę o zawodzie pielęgniarki i położnej jako zadania polegające na udzielaniu świadczeń zdrowotnych, w szczególności na:

  • rozpoznawaniu warunków i potrzeb zdrowotnych pacjenta
  • rozpoznawaniu problemów pielęgnacyjnych pacjenta
  • planowaniu i sprawowaniu opieki pielęgnacyjnej nad pacjentem
  • samodzielnym udzielaniu w określonym zakresie świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych i rehabilitacyjnych oraz medycznych czynności ratunkowych
  • realizacji zleceń lekarskich w procesie diagnostyki, leczenia i rehabilitacji
  • orzekaniu o rodzaju i zakresie świadczeń opiekuńczo-pielęgnacyjnych
  • edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.

Za wykonywanie zawodu pielęgniarki ustawa uznaje także zatrudnienie w domach pomocy społecznej i żłobkach, nauczanie zawodu, prowadzenie prac naukowo-badawczych w zakresie pielęgniarstwa, kierowanie i zarządzanie zespołami pielęgniarek na różnych szczeblach i w różnych strukturach, zatrudnienie w organach administracji publicznej zajmujących się ochroną zdrowia oraz sprawowanie funkcji z wyboru w organach samorządu pielęgniarskiego i organizacjach związkowych.

Aby sprostać tym współczesnym zadaniom zawodu pielęgniarki kształcenie w nim należy do jednego z najobszerniejszych programów studiów i prowadzone jest dwustopniowo na studiach:

  • pierwszego stopnia po ukończeniu których uzyskuje się prawo wykonywania zawodu pielęgniarki potwierdzone dyplomem licencjata pielęgniarstwa
  • drugiego stopnia po ukończeniu których uzyskuje się specjalistyczną wiedzę w wybranych obszarach pielęgniarstwa potwierdzoną dyplomem magistra pielęgniarstwa.

Szczególną formą kształcenia w zawodzie pielęgniarki są tzw. studia zawodowe ustanowione na mocy porozumień akcesyjnych związanych z wejściem Polski do Unii Europejskiej przeznaczone dla pielęgniarek które posiadają świadectwo dojrzałości i ukończyły liceum medyczne lub szkołę policealną albo szkołę pomaturalną, kształcącą w zawodzie pielęgniarki.

Pielęgniarstwo to piękny, ale trudny i do niedawna niedoceniany zawód. Zdecydowanie nie jest to zawód dla każdego. Nie jest to łatwa praca zarówno pod względem psychicznym jak i fizycznym.  Pożądanymi cechami są miedzy innymi:

  • empatia
  • umiejętność nawiązywania kontaktów
  • odporność psychiczna
  • opiekuńczość i troskliwość
  • otwartość na niesienie pomocy
  • odpowiedzialność

Jeśli człowiek rodzi się ze skrzydłami, powinien zrobić wszystko, żeby się nimi posłużyć i latać. (Florence Nightingale)

Podejmując decyzję o kształceniu w zawodzie pielęgniarki warto spojrzeć w głąb siebie i odpowiedzieć na pytanie czy sprostam wyzwaniom tej profesji i czy mam skrzydła i chcę się nimi posłużyć w życiu na rzecz misji jaką jest pielęgniarstwo.

Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej umożliwia zdobycie wyższego wykształcenia z zakresu pielęgniarstwa na wszystkich poziomach kształcenia gwarantując wysoką jakość kształcenia teoretycznego oraz praktycznego. 

więcej...

Kierunek Położnictwo

Poziom współczesnej terapii i opieki nad kobietą i noworodkiem w ogromnym stopniu zależy od dobrze wykształconych położnych. Uwarunkowania cywilizacyjne, spowodowały iż coraz dojrzalszy wiek położnic stał się normą, a zwiększona zapadalność młodych kobiet na cukrzycę, nadciśnienie tętnicze i inne choroby negatywnie wpływające na prawidłowy rozwój płodu oraz uzależnienia zwiększyły statystyczne liczby kobiet w ciąży wysokiego ryzyka, które dzięki nowoczesnym możliwościom diagnostycznym w tym badaniom prenatalnym oraz obrazowaniu ultrasonograficznemu oraz postępowi farmakologii udaje się w istotnym procencie doprowadzić do szczęśliwego porodu, co wiąże się ze stale rosnącym zapotrzebowaniem na wysoko wykwalifikowane położne. 

Położna posiadając stosowne wykształcenie, potwierdzone dyplomem jest przygotowana do opieki nad kobietą w każdym okresie jej życia i ma prawo do samodzielnego udzielania określonych świadczeń zapobiegawczych, diagnostycznych, leczniczych ii rehabilitacyjnych. 

Uruchamiając studia na kierunku Położnictwo, uczelnia chce ułatwić kandydatom z regionu Górnego Śląska zdobycie wyższego wykształcenia, ugruntowanie i poszerzenie posiadanej wiedzy i umiejętności w warunkach gwarantujących wysoką jakość kształcenia teoretycznego oraz praktycznego. 

Kandydaci na studia kierunku Położnictwo powinni wykazywać się predyspozycjami osobistymi, z których najważniejszymi są: sumienność, sprawność, odporność, opiekuńczość, wrażliwość, skrupulatność, cierpliwość, dyspozycyjność.

Celem kształcenia na kierunku Położnictwo jest:

  • przygotowanie studentów do świadczenia wysokiej jakości opieki nad kobietą i jej rodziną, w szczególności nad noworodkiem i niemowlęciem do 6 tygodnia życia
  • stymulowanie wszechstronnego rozwoju studentów, rozwijanie wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka
  • przygotowanie do ustawicznego samokształcenia rozwijanie umiejętności analitycznych
  • tworzenie atmosfery współdziałania, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,odpowiedzialności za wysoką jakość umiejętności zawodowych i wysoki poziom etyczny
  • przygotowanie studentów do prowadzenia badań w położnictwie celem wzbogacenia teorii i praktyki zawodowej,

Absolwent posiada wiedzę i umiejętności z obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz nauk o kulturze fizycznej w tym, szczegółową wiedzę i umiejętności z zakresu położnictwa.

Absolwent posiada:

  • szczegółową wiedzę z zakresu położnictwa,
  • ogólną wiedzę z zakresu innych nauk medycznych,
  • znajomość etyki zawodowej i przepisów prawnych dotyczących zawodu położnej.

Absolwent potrafi:

  • wykonywać świadczenia zdrowotne wobec: kobiety i jej rodziny, kobiety ciężarnej, kobiety rodzącej, położnicy i noworodka oraz kobiety chorej ginekologicznie w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki i profesjonalnej opieki położniczo-ginekologicznej - przedkoncepcyjnej, prenatalnej, perinatalnej oraz w okresie przekwitania i senium,
  • rozpoznawać ciążę, sprawować opiekę nad kobietą w przebiegu ciąży fizjologicznej i monitorować ciążę prawidłową, samodzielnie prowadzić i przyjąć poród fizjologiczny (w warunkach szpitalnych i pozaszpitalnych) w przypadku konieczności także z nacięciem i szyciem krocza, monitorować płód z wykorzystaniem aparatury medycznej oraz wykrywać stany odbiegające od normy u matki i dziecka w okresie ciąży, porodu i połogu,
  • podejmować konieczne działania w sytuacjach nagłych, do czasu przybycia lekarza, w tym ręcznie wydobyć łożysko, a w przypadku potrzeby także ręcznie zbadać macicę,
  • sprawować opiekę nad matką i noworodkiem, monitorować przebieg okresu poporodowego oraz badać noworodka, a także podejmować w sytuacji nagłej wszelkie niebędne działania, w tym natychmiastową reanimację,
  • współpracować z personelem medycznym, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych,
  • prowadzić działalność edukacyjno-zdrowotną w zakresie przygotowania do życia w rodzinie, metod planowania rodziny, ochrony macierzyństwa i ojcostwa, przygotowania do rodzicielstwa i urodzenia dziecka, łącznie z poradnictwem na temat higieny i żywienia oraz prowadzenia profilaktyki chorób kobiecych i patologii położniczych.

Absolwenta charakteryzuje:

  • świadomość czynników wpływających na reakcje własne i pacjenta,
  • świadomość potrzeby permamentnego kształcenia się,
  • samodzielność wykonywania zawodu, zgodnie z zasadami etyki ogólnej i zawodowej oraz holistycznego podejścia do podopiecznych, uwzględniającego poszanowanie i respektowanie ich praw.

Absolwent powinien znać język obcy na poziomie biegłości B1 (Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy) oraz  umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu opieki położniczo-ginekologicznej.

Absolwent, po uzyskaniu prawa wykonywania zawodu położnej,  może być zatrudniony w podmiotach leczniczych – w tym w lecznictwie zamkniętym oraz specjalistycznej i podstawowej opiece zdrowotnej.

Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia (magisterskich).

więcej...


przejdź do spisu treści

Studia podyplomowe

Zarządzanie bezpieczeństwem

Celem studiów podyplomowych – Zarządzanie bezpieczeństwem jest przygotowanie słuchaczy do pracy jako:

  • pracownik administracji rządowej i samorządowej na stanowiskach związanych z obron- nością i bezpieczeństwem powszechnym, a także w rządowych i samorządowych insty- tucjach zarządzania kryzysowego  i ochrony ludności;
  • pracownik cywilny służb mundurowych,  kandydat do służb mundurowych w takich resortach jak Policja, Wojsko Polskie, Straż Graniczna, Straż Miejska, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego czy Centralne Biuro Śledcze, Służba Więzienna, Państwowa Straż Pożarna;
  • menedżer bezpieczeństwa w strukturach bezpieczeństwa narodowego;
  • pracownik agencji detektywistycznych oraz wywiadowi gospodarczych;
  • ekspert i doradca podmiotów gospodarczych  z zakresu przestępczości ekonomicznej; nieuczciwej konkurencji; ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa lub bezpieczeństwa teleinformatycznego.

W ramach studiów słuchacz uzyskuje się uprawnienia z zakresu:

  • strzelectwa sportowego
  • kwalifikowanej pierwszej pomocy

Studia podyplomowe - Zarządzanie bezpieczeństwem

  • prowadzone będą w formie studiów niestacjonarnych;
  • studia trwają 2 semestry po 90 godzin zajęć w semestrze;
  • program kształcenia obejmuje treści kształcenia realizowane w ramach indywidualnej pracy słuchaczy;
  • studia są płatne;
  • wstęp na studia jest wolny dla kandydatów legitymujących się co najmniej dyplomem studiów pierwszego stopnia;
  • kwalifikacja na studia prowadzona będzie poprzez rejestrację elektroniczną;
  • studia uruchomione zostaną jeśli liczba kandydatów będzie niemniejsza niż 40 osób;
  • rok akademicki rozpoczyna się 1 października;
  • podstawowym cyklem kształcenia jest cykl weekendowy;
  • istnieje możliwość prowadzenia studiów w cyklu tygodniowym, jeżeli zostanie on wybrany przez co najmniej 40 kandydatów;
  • studia prowadzone w cyklu weekendowym zorganizowane będą w cyklu 6 sesji sobotnio-niedzielnych w semestrze;
  • studia prowadzone w cyklu tygodniowym zorganizowane będą w cyklu 2 sesji tygodniowych w semestrze od poniedziałku do piątku.
  • studia kończy przedstawienie pracy, której celem jest praktyczne rozwiązanie problemu organizacyjnego związanego z wybranym obszarem bezpieczeństwa.

Zarządzanie w ochronie zdrowia

Studia adresowane są do pracowników wszystkich form i struktur systemu ochrony zdrowia, a w szczególności do pracowników reprezentujących zawody medyczne wszystkich szczebli zarządzania zespołami bądź jednostkami organizacyjnymi systemu ochrony zdrowia, w tym do absolwentów WSNS kierunku pielęgniarstwo i kierunku położnictwo.

Program kształcenia uwzględniając znajomość zagadnień z zakresu zdrowia publicznego, promocji zdrowia oraz etyki zawodów medycznych będących przedmiotem kształcenia na wszystkich kierunkach studiów pierwszego stopnia kształcących w zawodach medycznych obejmuje 4 moduły kształcenia, w tym obejmującym:

  • wiedzę z zakresu podstaw organizacji i zarządzania, w tym zarządzania wybranymi obszarami systemu opieki zdrowotnej takimi jak: zmiana, jakość,  relacje, marketing;
  • wiedzę z zakresu polityki zdrowotnej i organizacji systemu ochrony zdrowia;
  • wiedzę z zakresu prawa i etyki w ochronie zdrowia;
  • wiedzę i umiejętności praktycznego zarządzania finansami działalności leczniczej  takimi jak: rachunek kosztów, biznes plan czy kontraktowanie usług.

Celem studiów podyplomowych – Zarządzanie w ochronie zdrowia jest przygotowanie słuchaczy do samodzielnego jak i w zespole kreowania i wdrażania  w  procesie zarządzania na różnych szczeblach zarządzania efektywnych  procedur zarządzania organizacją, jakością i finansami struktur systemu ochrony zdrowia.

Studia podyplomowe - Zarządzanie w ochronie zdrowia

  • prowadzone będą w formie studiów niestacjonarnych;
  • studia trwają 2 semestry po 90 godzin zajęć w semestrze;
  • program kształcenia obejmuje treści kształcenia realizowane w ramach indywidualnej pracy słuchaczy;
  • studia są płatne;
  • wstęp na studia jest wolny dla kandydatów legitymujących się co najmniej dyplomem studiów pierwszego stopnia;
  • kwalifikacja na studia prowadzona będzie poprzez rejestrację elektroniczną
  • studia uruchomione zostaną jeśli liczba kandydatów będzie niemniejsza niż 20 osób;
  • rok akademicki rozpoczyna się 1 grudnia ;
  • podstawowym cyklem kształcenia jest cykl weekendowy;
  • istnieje możliwość prowadzenia studiów w cyklu tygodniowym, jeżeli zostanie on wybrany przez co najmniej 20 kandydatów;
  • studia prowadzone w cyklu weekendowym zorganizowane będą w cyklu 7 sesji sobotnio-niedzielnych w semestrze;
  • studia prowadzone w cyklu tygodniowym zorganizowane będą w cyklu 2 sesji tygodniowych w semestrze od poniedziałku do piątku.
  • studia kończy przedstawienie pracy, której celem jest praktyczne rozwiązanie problemu organizacyjnego bądź ekonomicznego miejsca pracy słuchacza.

Kierunki wykładane na uczelni:

pielęgniarstwo I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny   |   II stopnia Stacjonarny Niestacjonarny
położnictwo I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny
zarządzanie I stopnia Stacjonarny Niestacjonarny

Główny adres uczelni

  • Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych w Rudzie Śląskiej
    ul. Królowej Jadwigi 18, 41-704 Ruda Śląska
  •  
  • Telefon: 32 248 12 92
  • Strona: http://www.wsnsrs.edu.pl

Jak do nas trafić

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane