Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku

Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku

Rok założenia: 2001 | Rektor: prof. zw. dr hab. Krzysztof A. Kuczyński

przejdź do spisu treści

Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku jest państwową uczelnią zawodową z 16 letnim stażem, jedyną tego typu w województwie kujawsko-pomorskim. Uczelnia kształci na studiach I i II stopnia: licencjackich, inżynierskich i magisterskich. Uczelnia umożliwia podjęcie bezpłatnych studiów w systemie popo­łudniowo-weekendowym na wszystkich kierunkach kształcenia. Tym, którzy chcą się dokształcać oferuje szeroki wachlarz kursów i szkoleń oraz studiów podyplomowych. W ramach uczelni funkcjonują trzy instytuty: Instytut Humanistyczny, Instytut Nauk Społecznych i Technicznych oraz Instytut Nauk o Zdrowiu, oferujące studia na 11 kierunkach.

PWSZ kształci w oparciu o efekty kształcenia na podstawie nowoczesnych programów studiów. Część zajęć prowadzoną jest metodą e-learningu. Wszystkie kierunki studiów mają profil praktyczny. Bazę dydaktyczną uczelni stanowią trzy zespoły budynków, nowocześnie wyposażone w sale ćwiczeń, sale wykładowe, aule oraz laboratoria. Biblioteka uczelniana dysponuje bogatym księgozbiorem wydawnictw drukowanych i elektronicznych dostosowanych do potrzeb dydaktycznych. W uczelni funkcjonuje informatyczny system zarządzania uczelnią i procesem dydaktycznym, dzięki któremu studenci mają kontakt z uczelnią z dowolnego miejsca na świecie. We włocławskiej PWSZ działają studenckie koła naukowe, samorząd studencki i Akademicki Związek Sportowy. PWSZ we Włocławku dysponuje własnym Domem Studenta.

Misją Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku jest:

kształcenie według nowoczesnych standardów edukacyjnych wysoko wykwalifikowanych kadr na kierunkach ściśle powiązanych z gospodarką regionu i kraju;

kształtowanie nowoczesnego człowieka otwartego na nowe doświadczenia, mobilnego na rynku pracy, kreatywnego i skutecznego w realizacji aspiracji intelektualnych i zawodowych;

przygotowanie młodych ludzi do aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim poprzez rozwijanie poczucia podmiotowości społecznej, obowiązku respektowania dobra wspólnego oraz kształtowania cnót obywatelskich, t.j. równość praw, sprawiedliwości, solidarności.

Dziesięć powodów, dla których warto studiować w PUZ we Włocławku:

  1. Uczelnia znajduje się blisko miejsca zamieszkania, co łączy się ze znacznym obniżeniem kosztów utrzymania.

  2. W uczelni funkcjonuje rozbudowany system pomocy materialnej dla studentów.

  3. Uczelnia dysponuje super nowoczesną bazą dydaktyczną, biblioteką uczelnianą z elektronicznym systemem wypożyczania, której bogate zbiory drukowane i elektroniczne są systematycznie dostosowywane do potrzeb dydaktycznych.

  4. W uczelni funkcjonuje zintegrowany informatyczny system zarządzania uczelnią i procesem dydaktycznym, który w znacznym stopniu poprawia komfort studiowania.

  5. Uczelnia zatrudnia bardzo dobrą kadrę naukowo-dydaktyczną, dba o wysoki poziom i jakość kształcenia, a także o praktyczne przygotowania do zawodu. Poprzez Biuro Karier pomaga studentowi właściwie kształtować własną ścieżkę zawodową.

  6. Uczelnia prowadzi ożywioną wymianę międzynarodową studentów w ramach programu Erasmus +. Każdy student może studiować przez jeden semestr w jednej z 40 uczelni europejskich, z którymi PUZ ma podpisane umowy o współpracy.

  7. Na uczelni dynamicznie rozwija się życie studenckie, aktywnie działa Rada Uczelniana Samorządu Studenckiego, funkcjonują studenckie koła naukowe, a także różne sekcje sportowe w ramach Akademickiego Związku Sportowego.

  8. Uczelnia dysponuje własnym Domem Studenta, w którym w dwuosobowych pokojach znajduje się 70 miejsc, z dostępem do bezprzewodowego Internetu, pokojem do nauki, salą gimnastyczną, salą bilardową, salą fitness i sauną.

  9. Uczelnia w ogólnopolskim konkursie dla szkół wyższych pozyskała srebrny certyfikat Uczelnia Liderów za to, że wyróżnia się na tle innych uczelni, jako inwestująca w kształcenie dla rynku pracy, dba o praktyczną edukację swoich studentów oraz przygotowuje ich tak, by mogli w sposób skuteczny i efektywny osiągnąć w przyszłości sukcesy zawodowe.

  10. Sejmik województwa kujawsko-pomorskiego odznaczył uczelnię Honorową Odznaką Zasłużony dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Studia pierwszego stopnia licencjackie i inżynierskie

Studia drugiego stopnia  - magisterskie

Studia jednolite magisterskie

Studia podyplomowe


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: NOWE MEDIA I E-BIZNES

SPECJALNOŚĆ: MEDIA I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 
SPCJALNOŚĆ: E-BIZNES
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE 
PROFIL KSZTACENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPANIA 
FORMA STUDIÓW: STACJONARNA
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 LATA (6 SEMESTRÓW)

Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Nowe media i e-biznes wyposażony jest w wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne pozwalające odnaleźć się we współczesnym społeczeństwie informacyjnym, budując swoją karierę zawodową w oparciu o nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne oraz szeroko pojęte umiejętności społeczne.

Absolwent specjalności Media i komunikacja społeczna posiada ogólną wiedzę z zakresu socjologii, psychologii, nauk o mediach i kulturze, nauk o poznaniu i komunikacji społecznej, marketingu i zarządzania. Ta podbudowa teoretyczna pozwala mu odnaleźć się na rynku pracy w obszarach promocji usług i towarów, kreowania wizerunku firmy, we współpracy z mediami i pracy w mediach (w tym internetowych); jest też przygotowany do samozatrudnienia. Kończąc studia na specjalności Media i komunikacja społeczna absolwent może podjąć pracę m.in. w: redakcjach portali internetowych, w tym obsługujących media społecznościowe, redakcjach mediów tradycyjnych, agencjach reklamowych i public relations, działach współpracy z otoczeniem i mediami różnych podmiotów gospodarczych, jednostkach samorządu terytorialnego, instytucjach kulturalno-oświatowych, wszelkich instytucjach, podmiotach gospodarczych, posiadających własne witryny internetowe, bądź też może założyć własną działalność gospodarczą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

We współczesnym świecie każda bez wyjątku organizacja funkcjonuje w Internecie. Specjalność E-biznes kształcić będzie zatem absolwentów do pracy w każdym środowisku zawodowym. Są oni przygotowani zarówno do kreowania własnych przedsięwzięć biznesowych w sieci, jak i do pracy w dowolnej instytucji, na stanowiskach związanych z zarządzaniem jej aktywnością w Internecie. Absolwent specjalności E-biznes posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje łączące w sobie elementy o charakterze technologicznym (np. programowanie aplikacji i projektowanie stron internetowych) z zarządzaniem (np. budowanie strategii i modeli biznesowych w sieci, zarządzanie projektami), ze szczególnym naciskiem na nowoczesny marketing (np. kreowanie strategii marketingowych w sieciach społecznościowych, reklama internetowa). Większość zajęć jest realizowana w formie ćwiczeń, warsztatów i projektów, dzięki czemu absolwenci specjalności zostają wyposażeni w praktyczne umiejętności i kompetencje, czyniące z nich niezwykle pożądanych pracowników na rynku pracy. Kończąc studia na specjalności E-biznes absolwent może podjąć pracę m.in. w: podmiotach gospodarczych oferujących towary i usługi w sprzedaży internetowej, agencjach reklamowych i public relations, wszelkich instytucjach, podmiotach gospodarczych, posiadających własne witryny internetowe, bądź też może założyć własną działalność gospodarczą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Absolwenci obu specjalności przygotowani są do podjęcia studiów drugiego stopnia oraz różnych form kształcenia podyplomowego, poszerzających zdobyte kwalifikacje i umiejętności oraz – tym samym – możliwości zatrudnienia.


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ

SPECJALNOŚĆ: RACHUNKOWOŚĆ
SPECJALNOŚĆ: FINANSE, BANKOWOŚĆ, UBEZPIECZENIA
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
FORMA STUDIÓW: STACJONARNE
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 LATA (6 SEMESTRÓW)

Absolwent kierunku Finanse i Rachunkowość posiada umiejętności posługiwania się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych oraz dyscyplin: ekonomia i finanse. Posiada podstawową wiedzę z zakresu finansów. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Absolwent kierunku Finanse i Rachunkowość jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy, umiejętności i kompetencji z obszaru nauk społecznych, w optymalnym stopniu przygotowując absolwenta dowymagań dynamicznie zmieniającego się rynku, przede wszystkim w odniesieniu do aspektów rachunkowych i finansowych. Potrafi samodzielnie analizować zasoby finansowe organizacji i identyfikować, i rozwiązywać problemy finansowe.Będzie potrafił wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce, a uzyskane kompetencje umożliwią mu satysfakcjonujące realizowanie zadań w zespole pracowniczym, zarówno na samodzielnych stanowiskach, jak i na poziomie instytucjonalnym, posiadają umiejętności kojarzenia problemów finansowych z sytuacją gospodarczą, aby móc rzetelnie ocenić jakość danych ekonomicznych i wykreować konstruktywne rozwiązania. Absolwent Finansów i Rachunkowości realizując jedną z dwóch specjalności posiada dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne:

Absolwent specjalności Rachunkowość posiada wiedzę potrzebną do prowadzenia ewidencji operacji gospodarczych, oceny rzetelności danych ekonomicznych w celu sporządzenianaliz zjawisk oraz procesów finansowych i gospodarczych. Absolwent potrafi prawidłowo posługiwać się normami prawnymi, etycznymi i zawodowymi, w celu rozwiązania konkretnego problemu z zakresu rachunkowości przedsiębiorstw. Analizuje proponowane rozwiązania problemów finansowo-rachunkowych i potrafi zaproponować odpowiednie rozstrzygnięcia. Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk ekonomiczno-finansowych. Potrafi prawidłowo posługiwać się zasadami rachunkowości i sporządzać sprawozdania finansowe. Absolwent tej specjalności jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku Finanse i Rachunkowość w ramach dowolnej specjalności. Jest gotowy do podjęcia pracy w przedsiębiorstwie lub w biurze rachunkowym jako księgowy współprowadzący księgi handlowe lub samodzielnie prowadzący księgowość podmiotów rozliczających się wg. uproszczonych form ewidencji. Jest również przygotowany do przystąpienia do egzaminu prowadzonego przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce w celu uzyskania certyfikatu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu księgowego.

Absolwent specjalności Finanse, Bankowość, Ubezpieczenia zdobywa rzetelną wiedzę w celu nabycia umiejętności przeprowadzania analiz uwarunkowań rachunkowo-finansowych, umożliwiających sprawne zarządzanie finansami w skali przedsiębiorstwa bez względu na jego formy własnościowe, prawne i organizacyjne. Pozyskane kwalifikacje ekonomiczne pozwolą absolwentom efektywnie realizować czynności analityczne i operacyjne w instytucjach finansowych, takich jak: banki i firmy ubezpieczeniowe. Umiejętność trafnej interpretacji informacji ułatwi dokonywanie prawidłowych ocen sytuacji finansowej przedsiębiorstwa i podejmowanie optymalnych decyzji w okresie krótko i długoterminowym, zarówno z punktu widzenia samego przedsiębiorstwa jak i instytucji sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku Finanse i Rachunkowość w ramach dowolnej specjalności. Ponadto Absolwent tej specjalności jest praktycznie przygotowany do wykonywania zawodu doradcy finansowego, uwzględniający pełny zakres produktów finansowych (bankowych, ubezpieczeniowych, inwestycyjnych, finansowych).

Absolwent kierunku finanse  rachunkowość  otrzymuje dyplom ukończenia studiów I stopnia i tytuł zawodowy licencjata. Ukończenie studiów I stopnia uprawnia absolwenta do podjęcia studiów II stopnia.


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: PIELĘGNIARSTWO

Poziom kształcenia - studia pierwszego stopnia
Profil kształcenia - praktyczny
Forma studiów - stacjonarne,
Czas trwania studiów - 3 lata tj. 6 semestrów (zajęcia od poniedziałku do piątku)

Adresaci:

  • osoby bez przygotowania zawodowego, posiadające świadectwo dojrzałośći;
  • osoby, które ukończyły szkoły pomaturalne kształcące w innych zawodach, posiadające świadectwo dojrzałości;
  • osoby, które posiadają świadectwo dojrzałości i są aktualnie czynne zawodowo oraz wykonują inny zawód medyczny (np. położna, ratownik medyczny, fizjoterapeuta, opiekun medyczny) a pragną uzyskać nowe kwalifikacje zawodowe oraz łączyć aktualną pracę zawodową ze studiami;
  • osoby, które posiadają świadectwo dojrzałości i są aktualnie czynne zawodowo oraz wykonują inny zawód a pragną uzyskać nowe kwalifikacje zawodowe oraz łączyć aktualną pracę zawodową ze studiami.

Tytuł zwodowy uzyskiwany przez absolwenta

licencjat pielęgniarstwa - uprawnia do podjęcia studiów drugiego stopnia oraz kształcenia podyplomowego, adresowanego do pielęgniarek.

Sylwetka absolwenta pielęgniarstwa

Absolwent posiada wiedzę ogólną z obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej, wiedzę szczegółową z zakresu pielęgniarstwa, znajomość regulacji prawnych, norm etycznych i deontologii odnoszących się do wykonywania zawodu pielęgniarki. Potrafi korzystać z aktualnej wiedzy dla zapewnienia bezpieczeństwa i wysokiego poziomu opieki; udzielać świadczeń w zakresie promowania, zachowania zdrowia i zapobiegania chorobom. Standardy kształcenia uwzględniają kompetencje absolwenta do ordynacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych oraz wystawiania na nie recept albo zleceń.

Proces kształcenia

W procesie kształcenia uwzględniane są opinie pracodawców, samorządu zawodowego, interesariuszy zewnętrznych o wysokim prestiżu w środowisku zawodowym w celu przygotowania absolwentów studiów o wysokich kompetencjach zawodowych, wyznaczonych przez standardy europejskie.

Możliwości zatrudnienia

W podmiotach leczniczych (szpitale, podstawowa opieka zdrowotna, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze/ opiekuńczo-lecznicze, ośrodki opieki paliatywno-hospicyjnej), domach opieki społecznych, jednostkach organizacyjnych Sił Zbrojnych RP oraz Służby Więziennej, udzielających świadczeń związanych z ochroną zdrowia i opieką zdrowotną, w zależnosci od rodzaju dodatkowych kwalifikacji zawodowych uzyskanych przez absolwentów.

Miejsce realizacji zajęć

  • zajęcia teoretyczne oraz zajęcia w Centrum Symulacji Medycznych: Instytut Nauk o Zdrowiu PWSZ we Włocławku ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25
  • zajecia praktyczne i praktyki zawodowe: podmioty lecznicze na terenie Włocławka i Lipna

KIERUNEK: PIELĘGNIARSTWO

Poziom kształcenia – studia drugiego stopnia (magisterskie)
Profil kształcenia – praktyczny
Forma studiów – stacjonarne BEZPŁATNE
Czas trwania studiów – 2 lata tj. 4 semestry
(zajęcia: TRZY RAZY W TYGODNIU W GODZINACH POPOŁUDNIOWYCH W WYBRANE DNI TYGODNIA ORAZ SOBOTY

Adresaci:

  • absolwenci studiów I stopnia, którzy legitymują się dyplomem licencjata pielęgniarstwa;
  • pielęgniarki/ pielęgniarze, którzy chcą łączyć pracę zawodową z bezpłatnymi studiami.

Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta

  • magister pielęgniarstwa - uprawnia do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) oraz kontynuowania kształcenia podyplomowego, adresowanego do pielęgniarek.

Sylwetka absolwenta pielęgniarstwa

Absolwent posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu pielęgniarstwa oraz obszaru nauk medycznych, nauk o zdrowiu i nauk o kulturze fizycznej. Jest przygotowany do świadczenia wysokiej jakośći opieki nad pacjentem oraz ustawicznego kształcenia w ramach profesjonalizacji zawodowej. Standardy kształcenia uwzględniają kompetencje absolwenta do ordynacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyrobów medycznych, wystawiania na nie recept albo zleceń oraz wystawiania skierowań na wykonanie określonych badań diagnostycznych, w tym medycznej diagnostyki laboratoryjnej.

Proces kształcenia

W procesie kształcenia uwzględniane są opinie pracodawców, samorządu zawodowego, interesariuszy zewnętrznych o wysokim prestiżu w środowisku zawodowym w celu przygotowania absolwentów studiów o wysokich kompetencjach zawodowych, wyznaczonych przez standardy europejskie.

Możliwości zatrudnienia

W podmiotach leczniczych (szpitale, podstawowa opieka zdrowotna, zakłady pielęgnacyjno-opiekuńcze/ opiekuńczo-lecznicze, ośrodki opieki paliatywno-hospicyjnej), domach opieki społecznych, jednostkach organizacyjnych Sił Zbrojnych RP oraz Służby Więziennej, udzielających świadczeń związanych z ochroną zdrowia i opieką zdrowotną, w zależnosci od rodzaju dodatkowych kwalifikacji zawodowych uzyskanych przez absolwentów.

Miejsce realizacji zajęć

  • zajęcia teoretyczne oraz zajęcia w Centrum Symulacji Medycznych: Instytut Nauk o Zdrowiu PWSZ we Włocławku ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25
  • zajecia praktyczne i praktyki zawodowe: podmioty lecznicze na terenie Włocławka i Lipna

przejdź do spisu treści

Kierunek: Filologia

Specjalność: Filologia angielska

SPECJALIZACJA: TŁUMACZENIOWA
SPECJALIZACJA: JĘZYK ANGIELSKI W TURYSTYCE I BIZNESIE
SPECJALIZACJA: NAUCZYCIELSKA
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
FORMA STUDIÓW: STACJONARNA
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 LATA (6 SEMESTRÓW)

Absolwent kierunku Filologia, specjalność filologia angielska, posiada umiejętności   posługiwania się szeroką wiedzą z zakresu języka angielskiego. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Absolwent kierunku Filologia jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności. Realizując wybraną przez siebie specjalizację posiada dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne:

Absolwent, który wybrał specjalizację: tłumaczeniową oraz język angielski w turystyce i w biznesie:

  • ma ogólną wiedzę na temat budowy języka angielskiego oraz gramatyki kontrastywnej     ukierunkowaną na zastosowanie jej w pracy w biurach tłumaczy, instytucjach kultury, biznesu, w mediach oraz w instytucjach powiązanych z turystyką np. biurach podróży
  • ma ogólną wiedzę z zakresu komunikacji interkulturowej zorientowaną na zastosowanie w   pracy w instytucjach kultury, biznesu, w mediach oraz w instytucjach powiązanych z turystyką np. biurach podróży
  • posiada kompetencje organizacyjne, umożliwiające planowanie i realizację zadań, związanych pracą w instytucjach kultury, biznesu, w mediach oraz w instytucjach powiązanych z turystyką np. biurach podróży
  • posiada średniozaawansowaną umiejętność tłumaczenia tekstów pisanych z j. polskiego na angielski i odwrotnie oraz odpowiednie umiejętności tłumaczenia ustnego
  • potrafi wykorzystywać różnorodne metody i procedury do realizacji zadań i rozwiązywania problemów w instytucjach kultury, biznesu, w mediach oraz w instytucjach powiązanych z turystyką np. biurach podróży
  • umie praktycznie zastosować znajomość języka angielskiego, podczas realizacji projektów i w działalności związanej z tłumaczeniami biznesowymi

Absolwent, który wybrał specjalizację nauczycielską:

  • posiada kompetencje zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z w sprawie standardów kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela.

Absolwent specjalności filologia angielska otrzymuje dyplom ukończenia studiów I stopnia i tytuł zawodowy licencjata. Ukończenie studiów I stopnia uprawnia absolwenta  do podjęcia studiów II stopnia. 


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: PEDAGOGIKA

SPECJALNOŚĆ: PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA
SPECJALNOŚĆ: PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z ELEMENTAMI PROFILAKTYKI I OPIEKI 
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
FORMA STUDIÓW: STACJONARNA
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 LATA (6 SEMESTRÓW)

Celem studiów na kierunku Pedagogika jest przygotowanie absolwentów do pracy wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej, resocjalizacyjnej oraz doradczej. Mają oni podstawową wiedzę pedagogiczną, historyczno-filozoficzną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz praktyczną wiedzę zawodową w zakresie wybranej specjalności. Posiadają też umiejętności dotyczące rozpoznawania i diagnozowania potrzeb edukacyjnych, projektowania własnego warsztatu pracy i spójnego systemu własnego kształcenia oraz umiejętności w zakresie komunikacji społecznej i kreowania własnej kariery zawodowej. Studia są podstawą do rozwinięcia refleksyjnego spojrzenia na własna rolę zawodową oraz pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej, a także do doskonalenia własnych działań. Absolwenci są również przygotowani do planowania własnego rozwoju zawodowego oraz do dalszego pogłębienia wiedzy.

Każdy absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku Pedagogika będzie przygotowany do podjęcia pracy zawodowej, jak i kontynuowania nauki na studiach drugiego stopnia. Program studiów jest tak skonstruowany, aby umożliwić zdobycie kwalifikacji praktycznych, jak i teoretycznych. Przygotowanie do zawodu i skonfrontowanie wiedzy teoretycznej w warunkach rzeczywistych następuje m.in. podczas praktyk zawodowych. Wiedzę teoretyczną student nabywa w toku studiów w trakcie wykładów i innych form kształcenia. Zasadnicze cele kształcenia na kierunku to:

  • umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy pedagogicznej obejmującej terminologię, teorie, metodologię i metodykę działalności pedagogicznej, pozwalającej na rozumienie specyfiki pedagogiki oraz jej powiązań z innymi dyscyplinami,
  • ów do kształtowania się u studentów umiejętności i kompetencji niezbędnych do wykorzystywania wiedzy w diagnozowaniu, projektowaniu, organizowaniu, realizowaniu i ewaluacji działalności pedagogicznej (wychowawczej, edukacyjnej, opiekuńczej, kulturalnej i/lub pomocowej) w odniesieniu do grup i jednostek,
  • kształtowanie umiejętności uczenia się i doskonalenia swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji pedagogicznych (z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania informacji i materiałów),
  • umożliwienie nabywania umiejętności komunikowania się zarówno ze specjalistami, jak i z osobami spoza grona specjalistów przy użyciu różnych kanałów i technik,
  • kształtowanie wrażliwości etycznej, refleksyjności oraz postaw prospołecznych i poczucia odpowiedzialności,
  • przygotowanie studentów do radzenia sobie na rynku pracy w przypadku specjalności nauczycielskich – do wykonywania zawodu nauczyciela.

Sylwetki absolwentów poszczególnych specjalności: 

Pedagogika Opiekuńczo-Wychowawcza

Studia z zakresu specjalności „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza” mają przygotować absolwenta do pracy pedagoga jako człowieka, który dostrzega, diagnozuje i właściwie reaguje na zjawiska związane z wychowaniem, opieką, doradztwem

Absolwent posiada wiedzę z zakresu nauk pedagogicznych oraz dyscyplin współdziałających (w tym psychologii, socjologii, filozofii, nauk biologicznych, a także specjalistyczne treści kształcenia wspomagające kształtowanie praktycznych umiejętności niezbędnych w działaniach opiekuńczo-wychowawczych (m. in. umiejętność sporządzania diagnozy pedagogicznej, planowania działań wychowawczych w pracy z jednostką i grupą, ewaluacji działalności wychowawczej, podejmowania działań o charakterze profilaktycznym). Posiada też kompetencje społeczne do współdziałania w grupie, aktywnej pracy w organizacjach, placówkach i instytucjach realizujących działania opiekuńczo-wychowawcze.

Absolwent specjalności „Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza” jest przygotowany do pracy – zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej – w placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu interwencyjnego (np. pogotowia opiekuńcze, policyjne izby dziecka); placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego (np. rodzinne domy dziecka, wioski dziecięce); placówkach opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego (np. domy dziecka, placówki wielofunkcyjne, ochotnicze hufce pracy). Posiada też przygotowanie pedagogiczne, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Pedagogika Resocjalizacyjna z Elementami Profilaktyki i Opieki

Absolwent tej specjalności ma uporządkowaną, podstawową wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, w tym o uczestnikach procesu resocjalizacji, zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności resocjalizacyjnej i profilaktycznej. Może on znaleźć zatrudnienie w instytucjach publicznych, ośrodkach szkolno-wychowawczych i różnego rodzaju placówkach zajmujących się profilaktyką społeczną i rozwiązywaniem problemów patologii, np. ośrodkach resocjalizacyjno-wychowawczych dla nieletnich, zakładach karnych, straży miejskiej, służbach profilaktyczno-społecznych policji, sądach, wojsku, placówkach opiekuńczo-wychowawczych (pogotowia opiekuńcze, ogniska wychowawcze), ośrodkach i poradniach dla osób uzależnionych; szkołach i internatach, administracji rządowej i samorządowej.

Program studiów uwzględnia wytyczne Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, w części dotyczącej kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela wychowawcy w: młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, oraz nauczyciela pedagoga w szkołach podstawowych.


 

przejdź do spisu treści

KIERUNEK: ADMINISTRACJA 

SPECJALNOŚĆ: ADMINISTRACJA SAMORZĄDOWO-SKARBOWA
SPECJALNOŚĆ: ADMINISTRACJA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
FORMA STUDIÓW: STACJONARNA
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 LATA (6 SEMESTRÓW)   

Absolwent kierunku administracja posiada umiejętności posługiwania się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, zwłaszcza nauk o prawie i o administracji. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii i socjologii. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Jest przygotowany do pracy urzędniczej w różnych rodzajach administracji publicznej. Absolwent kierunku administracja jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności. Potrafi samodzielnie rozpocząć i prowadzić działalność gospodarczą. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych. Realizując jedną z dwóch specjalności posiada dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne:

Absolwent specjalności – administracja samorządowo-skarbowa to osoba, która jest przygotowana do pełnienia różnych funkcji w szeroko pojętej administracji. Wyposażona jest w wiedzę ogólną oraz specjalistyczną, szczególnie z zakresu prawa, ekonomii, socjologii. Ponadto absolwent tej specjalności, dzięki realizacji przedmiotów specjalistycznych, posiada dodatkową wiedzę, która pozwoli mu być zaliczonym w poczet kadry urzędniczej szczególnie pożądanej w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach marszałkowskich, samorządowych jednostkach budżetowych, samorządowych zakładach budżetowych, urzędach skarbowych, urzędach celno-skarbowych, izbach administracji skarbowej. Absolwent tej specjalności swoją wiedzę będzie mógł wykorzystać także jako urzędnik Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, Regionalnych Izb Obrachunkowych czy jako pracownik jednostek organizacyjnych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Absolwent będzie potrafił z powodzeniem wykorzystać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje w sektorze niepublicznym – zwłaszcza w podmiotach takich jak biura rachunkowe, ale również w komórkach finansowych (podatkowych) przedsiębiorców. Będzie także przygotowany do założenia i prowadzenia działalności gospodarczej.

Absolwent specjalności – administracja bezpieczeństwa narodowego  to osoba, która jest przygotowana do pełnienia różnych funkcji w szeroko pojętej administracji, a zwłaszcza w organach stojących na straży bezpieczeństwa i porządku publicznego. Wyposażona jest w wiedzę ogólną oraz specjalistyczną, szczególnie z zakresu prawa, ekonomii, socjologii. Ponadto absolwent tej specjalności, dzięki realizacji przedmiotów specjalistycznych, posiada dodatkową wiedzę, która pozwoli mu być zaliczonym w poczet kadry urzędniczej szczególnie pożądanej w sądach, prokuraturze, a także na pełnienie służby w organach, których zadaniem jest ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego (w szczególności Policja, Straż Miejska, Żandarmeria Wojskowa, Straż Graniczna, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Państwowa Straż Pożarna). Absolwent tej specjalności swoją wiedzę będzie mógł wykorzystać także jako urzędnik referatów zajmujących się ochroną ludności i zarządzaniem kryzysowym w urzędach gmin, starostwach powiatowych, urzędach wojewódzkich. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku administracja, gdzie będzie mógł pogłębić swoją wiedzę w zakresie tych dyscyplin, które były objęte programem studiów na poziomie licencjatu, w szczególności w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Absolwent kierunku administracja otrzymuje dyplom ukończenia studiów I stopnia i tytuł zawodowy licencjata. Ukończenie studiów I stopnia uprawnia absolwenta do podjęcia studiów II stopnia.


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: ZARZĄDZANIE

SPECJALNOŚĆ: PROJEKTOWANIE I ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORSTWA
SPECJALNOŚĆ: HR W BIZNESIE
SPECJALNOŚĆ: ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE 
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM  KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
FORMA STUDIÓW -  STACJONARNA
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3 LATA (6 SEMESTRÓW)

Absolwent kierunku Zarządzanie posiada umiejętności posługiwania się ogólną wiedzą z zakresu nauk społecznych, zwłaszcza nauk o zarządzaniu. Posiada umiejętności menedżerskie w zakresie budowania przywództwa, kierowania zespołem, rozwiązywania konfliktów, prowadzenia negocjacji i rozmów biznesowych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa, etyki i socjologii. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Absolwent kierunku Zarządzanie jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności. Potrafi samodzielnie rozpocząć i prowadzić działalność gospodarczą. Realizując jedną z dwóch specjalności posiada dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne:

Absolwent specjalności projektowanie i rozwój przedsiębiorstwa posiada wiedzę potrzebną do założenia i prowadzenia własnej firmy oraz wiedzę dotyczącą podstaw prawnych, ekonomiczno-organizacyjnych, analitycznych i zarządczych właściwych dla przedsiębiorstw. Absolwent posiada umiejętność analizy otoczenia przedsiębiorstwa, w szczególności rynkowego i konkurencyjnego firmy, analizy zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa, planowania strategii rozwoju i działania przedsiębiorstwa, a także jego strategii marketingowych. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku zarządzanie w ramach dowolnej specjalności. 

Absolwent specjalności HR w biznesie zdobywa rzetelną i fachową wiedzę dotyczącą najnowszego instrumentarium gospodarowania zasobami pracy i rynku pracy w gospodarce opartej na wiedzy. Jest wykwalifikowanym specjalistą, potrafiącym realizować nowoczesne strategie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Posiada umiejętności pozwalające na samodzielne kierowanie planowaniem zatrudnienia, rekrutacją i doborem pracowników, szkoleniem i doskonaleniem zawodowym oraz potrafi budować efektywne systemy motywowania do pracy i okresowych ocen pracowniczych. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku zarządzanie w ramach dowolnej specjalności.

Absolwent specjalności zarządzanie sprzedażą nabywa kompetencje niezbędne do skutecznego i efektywnego realizowania procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych. Jest przygotowany  do pracy w roli menadżera sprzedaży, jak również osoby reprezentującej interesy klientów m.in. dzięki zajęciom opartych na metodach symulujących sytuacje występujące w sprzedaży. Absolwent posiada umiejętności i kompetencje ułatwiające mu objęcie średnich i wyższych funkcji kierowniczych w zakresie zarządzania działami sprzedaży (handlowymi) oraz działami obsługi klientów. Posiada również wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku zarządzanie w ramach dowolnej specjalności.

Absolwent kierunku zarządzanie otrzymuje dyplom ukończenia studiów I stopnia i tytuł zawodowy licencjata. Ukończenie studiów I stopnia uprawnia absolwenta  do podjęcia studiów II stopnia. 


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: INFORMATYKA

SPECJALNOŚĆ: SYSTEMY INFORMATYCZNE I BAZY DANYCH
SPECJALNOŚĆ: GRAFIKA KOMPUTEROWA I APLIKACJE INTERNETOWE
SPECJALNOŚĆ: SIECI KOMPUTEROWE I TELEKOMUNIKACJA 
DZIEDZINA: NAUKI INŻYNIERYJNO - TECHNICZNE
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA 
FORMA STUDIÓW: STACJONARNA
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3,5 ROKU (7 SEMESTRÓW)

Absolwent kierunku Informatyka posiada umiejętności posługiwania się ogólną wiedzą z zakresu grafiki komputerowej, w tym projektowania aplikacji graficznych z elementami grafiki wektorowej i rastrowej, projektowania systemów opartych na bazach danych z zachowaniem wszelkich technik i technologii bezpieczeństwa informacji, projektowania i administrowania sieciami i systemami teleinformatycznymi. Posiada podstawową wiedzę z zakresu matematyki wyższej, analizy danych oraz elektroniki, elektrotechniki i zjawisk fizycznych występujących w sektorze IT. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawo­dowej z zachowaniem zasad etycznych. Absolwent kierunku Informatyka jest przy­gotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności. Potrafi samodzielnie opracować dokumentację techniczną tworzonego projektu. Realizując jedną ze specjalności posiada dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne:

Absolwent specjalności systemy informatyczne i bazy danych posiada wiedzę i wysokie umiejętności w zakresie: informatyzacji przedsiębiorstw, zawansowanych systemów baz danych i internetowych aplikacji bazodanowych, programowania, metod modelowania i metod optymalizacji, zespołowego projektowania oraz implementowania i eksploatacji systemów informatycznych z zapewnieniem bezpieczeństwa systemów, a także administrowania bazą danych oraz marketingu internetowego. Absolwent tej specjalności jest dobrze przygotowany do podjęcia pracy o charakterze projektowym i programistycznym w softwareowych firmach informatycznych, a także może zajmować się wdrażaniem i eksploatacją systemów informatycznych zarządzania w jednostkach gospodarczych. 

Absolwent specjalności grafika komputerowa i aplikacje internetowe posiada wiedzę teoretyczną i praktyczne umie­jęt­­no­ści w zakresie: grafiki komputerowej, modelowania i animacji komputerowej grafiki 2D i 3D, projektowania systemów multimedialnych, fotografii cyfrowej, podstaw realizacji filmowej, składu komputerowego, webdesignu, oraz projektowania i wdrażania bogatych graficznie aplikacji internetowych, w tym typu CMS. Absolwent jest bardzo dobrze przygotowany do pracy w firmach, w których podstawą jest wysoka wiedzą i umiejętności informatyczne oraz wiedzą z obszaru projektowania oprogramowania graficznego, tworzenia aplikacji multimedialnych oraz wdrażania nowoczesnych aplikacji internetowych zgodnie z wymaganiami klientów. Potrafi również zaprogramować nieskomplikowaną grę.

Absolwent specjalności sieci komputerowe i telekomunikacja posiada wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności w zakresie: technologii sieci komputerowych, przewodowych jak i bezprzewodowych, internetowych aplikacji bazodanowych, administrowania sieciami komputerowymi, projektowania sieci komputerowych w tym bezprzewodowych wykorzystując w projektowaniu różne modele (COST 231, One-Slope, Multi-Wall, LOS i inne), posiada wiedzę z zarządzania projektami informatycznymi oraz bezpieczeństwa systemów informatycznych. Absolwent tej specjalności jest dobrze przygotowany do podjęcia pracy w projektowaniu i wdrażaniu lokalnych i rozległych sieci komputerowych, administrowania tymi sieciami i nadzoru nad ich bezpieczeństwem.

Absolwent kierunku informatyka otrzymuje dyplom ukończenia studiów I stopnia i tytuł zawodowy inżyniera. Ukończenie studiów I stopnia uprawnia absolwenta do podjęcia studiów II stopnia.


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: MECHANIKA I BUDOWA MASZYN

SPECJALNOŚĆ: INŻYNIERIA MASZYN
SPECJALNOŚĆ: AUTOMATYKA I ROBOTYKA
DZIEDZINA: NAUKI INŻYNIERYJNO-TECHNICZNE 
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
FORMA STUDIÓW: STACJONARNE
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 3,5 ROKU (7 SEMESTRÓW)

Absolwent kierunku MECHANIKA I BUDOWA MASZYN posiada umiejętności posługiwania się:

  • wiedzą ogólną z podstaw: technik informatycznych, bhp, ekologii, prawa, ochrony własności intelektualnych oraz ekonomii
  • wiedzą podstawową stanowiącą bazę dla nauk technicznych z: matematyki, fizyki, mechaniki technicznej, wytrzymałości materiałów oraz mechaniki płynów
  • wiedzą kierunkową z: termodynamiki, elektrotechniki i elektroniki, teorii mechanizmów, grafiki inżynierskiej, nauki o materiałach, automatyki i robotyki, podstaw konstrukcji maszyn, metrologii i systemów pomiarowych obrabiarek i obróbki ubytkowej dynamiki maszyn, podstaw napędów oraz technik wytwarzania.

Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Jest przygotowany do pracy w biurach konstrukcyjnych i technologicznych oraz organizacji i nadzoru procesów produkcyjnych na wydziałach obróbki mechanicznej i montażu. Absolwent kierunku mechanika i budowa maszyn jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności. Potrafi samodzielnie rozpocząć i prowadzić działalność gospodarczą. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia oraz studiów podyplomowych. Realizując jedną z dwóch specjalności posiada dodatkową wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne:

Absolwent specjalności INŻYNIERIA MASZYN   to osoba, która jest przygotowana do pełnienia różnych funkcji w szeroko pojętej inżynierskiej działalności w sferze mechanicznej. Oprócz wiedzy ogólnej, podstawowej i kierunkowej, wyposażona jest w specjalistyczną wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności szczególnie z: zakresu maszyn i urządzeń produkcyjnych w tym również zautomatyzowanych i sterowanych, z zakresu diagnostyki technicznej a także z zakresu ekonomiki i logistyki produkcji. Dzięki realizacji przedmiotów specjalistycznych, posiada on więc dodatkową i obszerną wiedzę, pozwalająca na zaliczenie go do wysoko wyspecjalizowanej kadry techniczno-inżynierskiej organizującej i kierującej produkcją głównie w sferze logistycznej na wydziałach mechanicznych każdego zakładu przemysłowego oraz technicznej kadry kierowniczej w sferze organizacyjno-logistycznej całego zakładu, a zwłaszcza zakładu zajmującego się stosowaniem obróbki mechanicznej i montażu przy wytwarzaniu wyrobów. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na każdym kierunku technicznym;

Absolwent specjalności AUTOMATYKA I ROBOTYKA to osoba, która przygotowana jest do pełnienia różnorodnych funkcji w działalności inżynierskiej, głównie w sferze mechanicznej. Poza wiedzą ogólną, podstawową i kierunkową, absolwent dysponuje specjalistyczną wiedzą z zakresu maszyn i urządzeń produkcyjnych oraz podstaw projektowania, sterowania i programowania robotów i manipulatorów. Umiejętności praktyczne uzyskuje na różnych zajęciach laboratoryjnych oraz specjalistycznej praktyce zawodowej. Dzięki tej wiedzy absolwent jest w grupie wysoko wyspecjalizowanej kadry techniczno-inżynierskiej. Ma możliwości pracy nie tylko na wydziałach mechanicznych zakładów przemysłowych, ale także w innych zakładach pracy, m. in. w zakresie automatyzacji i robotyzacji transportu międzyoperacyjnego, stanowisk obróbki, stanowisk montażowych i elastycznych systemach wytwarzania. Absolwent może podjąć studia drugiego stopnia na każdym kierunku technicznym.

 Absolwent kierunku mechanika i budowa maszyn otrzymuje dyplom ukończenia studiów I stopnia i tytuł zawodowy inżyniera. Ukończenie studiów I stopnia uprawnia absolwenta do podjęcia studiów II stopnia.


 

przejdź do spisu treści

KIERUNEK: INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA

SPECJALNOŚĆ: INŻYNIERIA LOGISTYKI
SPECJALNOŚĆ: INŻYNIERIA JAKOŚCI
SPECJALNOŚĆ: INŻYNIERIA PRODUKCJI
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE ORAZ NAUKI INŻYNIERYJNO-TECHNICZNE
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA
FORMA STUDIÓW: STACJONARNA
CZAS TRWANIA  STUDIÓW:  3,5 roku (siedem semestrów)

Absolwent kierunku Inżynieria zarządzania posiada wykształcenie obejmujące wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne w zakresie nauk o zarządzaniu, ekonomii, a także gruntowną wiedzę inżynierską oraz umiejętności menedżerskie. Posiada wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw, analizowania zasobów przedsiębiorstw, planowania ich rozwoju, analizowania otoczenia rynkowego, planowania i implementowania rozwiązań optymalizujących procesy produkcyjne oraz zarządcze, jak również zastosowania nowoczesnych rozwiązań technicznych, metod i technik wytwarzania, transferu technologii i innowacji. Ponadto posiada wystarczającą wiedzę ogólną i techniczną oraz umiejętności niezbędne do projektowania i optymalizacji procesów w przedsiębiorstwach, projektowania i wdrażania systemów zarządzania, asocjacji problemów technicznych z ekonomicznymi, efektywnego łączenia wiedzy z różnych dziedzin nauki, kreowania rozwiązań o charakterze techniczno – organizacyjnym, posiadają także operacyjną znajomość systemów informatycznych wspierających obsługę procesów przedsiębiorstw. Posiada umiejętności menedżerskie w zakresie budowania przywództwa, kierowania zespołem, rozwiązywania konfliktów, prowadzenia negocjacji i rozmów biznesowych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa, etyki i socjologii. Posiada umiejętności wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej z zachowaniem zasad etycznych. Absolwent kierunku Inżynieria zarządzania jest przygotowany do samodzielnego doskonalenia i uzupełniania nabytej wiedzy i umiejętności. Potrafi samodzielnie rozpocząć i prowadzić działalność gospodarczą.

Absolwent specjalności inżynieria logistyki posiada wiedzę z zakresu uwarunkowań ekonomiczno-finansowych, działalności logistycznej podmiotów gospodarczych, wiedzę niezbędną do analizowania, diagnozowania i realizacji potrzeb w zakresie zarządzania zaopatrzeniem i zbytem, transportem, produkcją, gospodarką magazynową oraz informacjami w przedsiębiorstwie. Absolwent posiada umiejętności planowania, organizowania i realizowania procesów logistycznych w podmiotach gospodarczych. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w przedsiębiorstwach produkcyjnych, transportowych, centrach logistycznych oraz w jednostkach nieprodukcyjnych (niebiznesowe zastosowanie logistyki). Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na każdym kierunku technicznym.

Absolwent specjalności inżynieria jakości to  pojętej inżynierskiej działalności, zarówno w produkcji, jak i usługach.Oprócz wiedzy ogólnej, kierunkowej, ekonomiczno–finansowej, matematyczno–statystycznej, inżynieryjno–technicznej i menedżerskiej wyposażona jest w specjalistyczną wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności z zakresu: systemów zarządzania jakością wg ISO, metod i narzędzi zarządzania jakością, akredytacji, certyfikacji, normalizacji, organizacji procesów produkcyjnych, zarządzania produkcją i dokumentacji technicznej. Absolwent tej specjalności posiada więc obszerną wiedzę, pozwalająca na zaliczenie go do wysoko wyspecjalizowanej kadry techniczno-inżynierskiej. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy między innymi jako: specjalista ds. zarządzania jakością, specjalista ds. zapewniania jakości kontroler jakości, inżynier jakości. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na każdym kierunku technicznym.

Absolwent specjalności inżynieria produkcji to  pojętej inżynierskiej działalności w sferze produkcyjnej.Oprócz wiedzy ogólnej, kierunkowej, ekonomiczno – finansowej, matematyczno–statystycznej, inżynieryjno–technicznej i menedżerskiej wyposażona jest w specjalistyczną wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności z zakresu: koncepcji projektowania produktów, organizacji procesów produkcyjnych, zarządzania produkcją, gospodarki materiałowej, gospodarki remontowej i dokumentacji technicznej. Absolwent tej specjalności posiada więc obszerną wiedzę, pozwalająca na zaliczenie go do wysoko wyspecjalizowanej kadry techniczno-inżynierskiej organizującej i kierującej produkcją w zakładach produkcyjnych dowolnej branży. Absolwent tej specjalności jest także przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia na każdym kierunku technicznym.


przejdź do spisu treści

KIERUNEK: PRAWO

SPECJALNOŚĆ: KLASYCZNA
SPECJALNOŚĆ: GOSPODARCZO-PUBLICZNA
DZIEDZINA: NAUKI SPOŁECZNE
PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE
FORMA STUDIÓW: STACJONARNE
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 5 LAT (10 semestrów)

Absolwent kierunku prawo jest wyposażony w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne właściwe dla osób zajmujących się obsługą prawną podmiotów publicznych i prywatnych, doradztwem prawnym, pomocą prawną i inną działalnością charakteryzującą zawody prawnicze. Absolwent kierunku posiada również umiejętności interpretowania zjawisk społecznych i gospodarczych oraz łączenia ich z różnymi obszarami działalności prawnej. Dostrzega potrzebę nieustannego procesu dokształcania, analizy trendów w orzecznictwie oraz stanowieniu prawa. Potrafi wskazać odpowiednie metody wykładni normy prawnej, poprzedzone analizą stanu prawnego i jak najlepszym dopasowaniem do sytuacji osób fizycznych, osób prawnych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej. 

Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymaganiami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego określonymi dla poziomu B2.

Absolwent wyposażony jest w wiedzę i umiejętności dzięki którym  przygotowany jest do pracy w różnego rodzaju jednostkach organizacyjnych, a także do samodzielnego wykonywania zawodu prawniczego.

Absolwent specjalności klasycznej nabywa wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne mające przygotować go do zdania egzaminów na aplikację sądową, prokuratorską, radcowską, adwokacką, komorniczą lub notarialną.

Absolwent specjalności gospodarczo-publicznej nabywa wiedzę, umiejętności i kompetencje do tworzenia aktów prawnych, przygotowywania czynności prawnych, kształtowania wewnętrznych systemów prawnych w podmiotach publicznych i prywatnych.

Absolwent kierunku Prawo uzyskuje  tytuł zawodowy magistra prawa uprawniający do składania egzaminów na aplikacje prawnicze przygotowujące i  umożliwiające pracę w klasycznych zawodach prawniczych. Ponadto, absolwent  przygotowany jest do kontynuowania nauki na studiach podyplomowych oraz podjęcia kształcenia na studiach III stopnia.

Studia na kierunku Prawo będą jedynymi bezpłatnymi studiami magisterskimi o profilu praktycznym w województwie kujawsko-pomorskim. Podstawowym założeniem kształcenia jest przygotowanie absolwentów kierunku do wymagań rynku pracy. Program studiów był konsultowany z członkami Okręgowej Izby Radców Prawnych w Toruniu, Okręgowej Rady Adwokackiej w Toruniu, środowiskiem sędziowskim, urzędami publicznymi oraz przedsiębiorcami.

Kształcenie na kierunku prawo ma mieć charakter praktyczny, stąd program studiów opiera się przed wszystkim na realizacji zajęć w formach praktycznych (laboratoria, ćwiczenia, projekty), prowadzonych przez kadrę posiadającą tytuły zawodowe (adwokatów, radców prawnych). Koncepcja kształcenia zakłada wprowadzenie do tradycyjnych elementów kształcenia (moduł cywilny, karny, administracyjny) nowatorskie przedmioty i wynikające z nich efekty uczenia się, które uwzględniają postęp w obszarze stosunków społecznych i gospodarczo-prawnych.

Oferta studiów kierowana jest przede wszystkim do absolwentów szkół średnich, którzy zainteresowani są zdobyciem wiedzy i umiejętności i kompetencji społecznych pomagających w znalezieniu pracy w zawodach związanych z doradztwem prawnym, wymiarem sprawiedliwości i tworzeniem prawa/procedur/instytucji. Preferowani są kandydaci wykazujący się ponad przeciętnymi kompetencjami z następujących przedmiotów maturalnych: język polski, język obcy nowożytny, historia, wiedza o społeczeństwie

Czemu warto wybrać prawo?

Absolwent tego kierunku posiądzie wiedzę i umiejętności z zakresu klasycznych gałęzi prawa: prawa karnego, cywilnego, administracyjnego, podatkowego, wspólnotowego, handlowego, konstytucyjnego, pracy, gospodarczego. Absolwent będzie wyposażony w wiedzę, a przede wszystkim umiejętności z zakresu tworzenia i opiniowania umów, negocjacji handlowych, argumentacji prawniczej, symulacji procesu sądowego, prawnej problematyki przedsiębiorstw, kryminalistyki i kryminologii. Uczelnia zapewni 6 miesięcy praktyk w kancelariach prawnych sądach i prokuraturze, praktyczną naukę przygotowania pism procesowych, sporządzania i opiniowania umów, obsługi prawnej przedsiębiorstw

i jednostek publicznych. 100 godzin zajęć wyłącznie poświęconych przygotowaniu do egzaminów na aplikacje prawnicze, zajęcia prowadzone przez doświadczonych radców prawnych, sędziów, adwokatów i wykładowców akademickich.

Co po studiach? Możesz podjąć pracę jako:

  • Adwokat
  • Notariusz
  • Radca Prawny
  • Sędzia
  • Prokurator
  • Referendarz Sądowy
  • Przedsiębiorstwa prywatne
  • Urzędy publiczne
  • Komornik Sądowy
  • Rzecznika Patentowy

Naszym celem jest, aby osoba, która ukończy Prawo posiadała nade wszystko umiejętności praktyczne. Chcemy, żeby nasz Absolwent sam decydował, czy będzie się dalej kształcić na aplikacjach prawniczych, czy też korzystając z umiejętności nabytych na studiach, podejmie pracę w biznesie, administracji publicznej czy w innym wybranym przez siebie sektorze.


przejdź do spisu treści

KIERUNEK:
PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA  I WCZESNOSZKOLNA 

PROFIL KSZTAŁCENIA: PRAKTYCZNY
POZIOM KSZTAŁCENIA: JEDNOLITE STUDIA MAGISTERSKIE
FORMA STUDIÓW: STACJONARNE
CZAS TRWANIA STUDIÓW: 5 LAT (10 semestrów)

Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji w PWSZ:

Od dekady z sukcesem kształcimy nauczycieli przedszkoli i edukacji zintegrowanej w ramach trzyletnich studiów licencjackich na kierunku pedagogika. Do tej pory, by uzyskać tytuł magistra nasi absolwenci podejmowali studia magister-skie uzupełniające na uniwersytetach w Toruniu, Bydgoszczy, Łodzi, Warszawie, Poznaniu lub innych uczelniach. Teraz tworzymy możliwość uzyskania tytułu magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w murach naszej uczelni.

Program studiów:

Zgodnie z nowymi regulacjami od bieżącego roku akademickiego kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji możliwe jest już wyłącznie w trybie pięcioletnich studiów magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Program tych studiów musi ponadto spełniać precyzyjnie określone w ministerialnym rozporządzeniu standardy, co ma zapewnić najwyższą jakość kształcenia przyszłych nauczycieli. Oceniając nasz program Polska Komisja Akredytacyjna pozytywnie odniosła się zarówno do jego zgodności z tymi standardami, jak i do efektów kształcenia właściwych dla profilu praktycznego oraz sposobu ich weryfikacji, warunków w jakich proces kształcenia będzie realizowany oraz możliwości zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia.

Współpraca z UMK:

Kierunek pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna utworzony został we współpracy z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, którego pracownicy także pozytywnie ocenili stworzony przez nas program studiów. Zawarte między uczelniami porozumienie zakłada ponadto współpracę w zakresie systematycznej oceny i doskonalenia tego programu, a także współpracę w zakresie wspólnych badań naukowych i prac rozwojowych, wymiany kadry naukowej i studentów, a także wymiany materiałów, informacji i wiedzy praktycznej.

Kwalifikacje:

Absolwent kierunku Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna posiada specjalistyczne kwalifikacje oraz uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela-wychowawcy w placówkach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w klasach „0” oraz we wszelkiego typu instytucjach zajmujących się edukacją dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Może też być też zatrudniony na stanowisku opiekuna w żłobku lub klubie dziecięcym.

W toku studiów student zdobywa gruntowne przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne, a na-stępnie merytoryczne i metodyczne do pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach 1-3. W efekcie potrafi właściwie dobierać i oceniać metody, procedury i dobre praktyki do realizacji zadań i rozwiązywania problemów w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Umie kierować procesami kształcenia i wychowania w grupie, a także w relacji zindywidualizowanej, uwzględniając potrzeby i możliwości każdego dziecka. Umie też animować prace nad wspieraniem rozwoju uczniów, inspirować ich do samokształcenia oraz oceniać jakość działań realizowanych w tej sferze.

Język angielski:

by nasi absolwenci ze swobodą mogli realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej program naszych studiów obejmuje także naukę i doskonalenie znajomości języka angielskiego, a także metodyki jego nauczania we wczesnej edukacji. Łącznie w ciągu pięciu lat studiów poświęcamy temu ponad 400 godzin dydaktycznych.

Uczenie w działaniu:

Studia mają profil praktyczny, dlatego 2/3 zajęć realizowanych jest w for-mach aktywnych. Treści poszczególnych modułów i przedmiotów są bezpośrednio skorelowane z uczeniem się w działaniu stanowiącym rdzeń przygotowania studentów do nauczycielskiej profesji. Przez uczenie się w działaniu rozumie się zarówno zajęcia realizowane poza uczelnią – praktykę (w przedszkolu/szkole/placówce), zajęcia realizowane w Przedszkolu Akademickim PWSZ, jak i realizowane w uczelni – oparte m. in. na analizie studiów przypadków, symulacjach oraz design thinking, umożliwiające wieloaspektowe zastosowanie poznanej teorii w pragmatyce pedagogicznej.

Personalizacja:

Student na każdym etapie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela będzie miał możliwość otrzymania indywidualnego wsparcia ze strony uczelni służącego zwiększaniu świadomości w zakresie poziomu dojrzałości i gotowości do pracy w tej profesji. W połączeniu z praktycznością programu studiów pozwoli mu to dostrzegać komplementarność i sens procesu kształcenia, w którym uczestniczy i który jednocześnie współtworzy. W tym celu program studiów obejmuje między innymi moduł „Personalizacja procesu kształcenia z elementami tutoringu”.

Kadra i infrastruktura:

Zajęcia związane z praktycznym przygotowaniem zawodowym prowadzone będą w takich warunkach i w taki sposób, by umożliwić studentom bezpośrednie wykonywanie określonych czynności praktycznych. Poza Przedszkolem Akademickim, które dla kierunku pełni funkcję przedszkola ćwiczeń, wykorzystamy w tym celu bogato wyposażone pracownie: edukacji polonistycznej, edukacji muzycznej, gier i zabaw, edukacji matematycznej i środowiskowej, edukacji plastycznej i technicznej. Zajęcia prowadzone będą przez wysoko wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną, w tym osoby legitymujące się doświadczeniem zawodowym, praktycznym, zdobytym poza uczelnią wyższą. Sprawdzone w dotychczasowej działalności zakładu pedagogiki kompetencje i umiejętności naszych pracowników dają przy tym gwarancję pozytywnej atmosfery studiowania: przyjaznych relacji, życzliwości i otwartości na potrzeby studenta.


 

Kierunki wykładane na uczelni:

administracja Licencjat Stacjonarny
filologia angielska Licencjat Stacjonarny
finanse i rachunkowość Licencjat Stacjonarny
informatyka Inżynier Stacjonarny
inżynieria zarządzania Inżynier Stacjonarny
mechanika i budowa maszyn Inżynier Stacjonarny
nowe media Licencjat Stacjonarny
pedagogika Licencjat Stacjonarny
pedagogika przedszkolna i wczesnoprzedszkolna Magister Stacjonarny
pielęgniarstwo I stopnia Stacjonarny   |   II stopnia Stacjonarny
prawo Magister Stacjonarny
zarządzanie Licencjat Stacjonarny Niestacjonarny

Główny adres uczelni


Jak do nas trafić

Powiązane artykuły

NOWOŚĆ! Zarządzanie procesami produkcyjnymi - studia magisterskie w PUZ Włocławek

Program studiów Zarządzanie procesami produkcyjnymi stanowi odpowiedź na zapotrzebowania rekrutacyjne przedsiębiorstw z regionu, jak również środowiska akademickiego uczelni.

czytaj dalej

Studia dla pracujących w PWSZ we Włocławku

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa we Włocławku oferuje studia bezpłatne dla osób aktywnych zawodowo.

czytaj dalej

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane