Informator o Szkołach Wyższych, Policealnych i Językowych

„Praktyczność wiedzy i umiejętności nauczyciela. Nowy model kształcenia”

O założeniach nowego modelu kształcenia i przygotowaniach do zawodu nauczyciela będą w piątek (1 kwietnia) dyskutowali przedstawiciele środowisk naukowych i placówek oświatowych. - Nowy profesjonalizm w zawodzie nauczyciela wyraża się nie tylko odpowiednim przygotowaniem metodycznym do podjęcia aktywności edukacyjnej, ale także, a może przede wszystkim, umiejętnością rozpoznania zasobów ucznia, jego środowiska rodzinnego oraz udzielenia wsparcia i pomocy w celu optymalnego rozwoju – mówi dr Teresa Chmiel, koordynator merytoryczny projektu. Rola nauczyciela w dobie współczesnych, dynamicznych przemian nie sprowadza się tylko do transmisji wiedzy, dotyczy również przygotowania ucznia do świadomego kreowania własnej kariery edukacyjnej, zgodnej z indywidualnymi potrzebami, możliwościami, predyspozycjami. - W nowej koncepcji nauczania uczeń staje się podmiotem własnych działań, natomiast nauczyciel jest osobą organizującą warunki do uczenia się, diagnozowania i wspierania rozwoju dziecka – dodaje dr Chmiel.

Zaproszeni do udziału w konferencji przedstawiciele różnych środowisk, którym problem przygotowania do zawodu nauczyciela jest bliski, będą mieli możliwość podzielenia się swoimi uwagami, spostrzeżeniami i wątpliwościami dotyczącymi obecnie realizowanego modelu kształcenia kandydatów na nauczycieli. Wymiana doświadczeń może okazać się bezcenna dla projektowania konkretnych działań w zakresie przygotowania do zawodu.

Organizatorami konferencji są: Dolnośląska Szkoła Wyższa oraz Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Odbędzie się ona 1 kwietnia 2011 r. (piątek) w Centrum Konferencyjnym Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, przy ul. Strzegomskiej 55 we Wrocławiu.

Konferencja jest pierwszym etapem realizacji projektu Poprzez praktykę do profesjonalizmu – nowa koncepcja praktyk studenckich i jej aplikacja w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działania 3.3 Poprawa jakości kształcenia Poddziałania 3.3.2 Efektywny system kształcenia i doskonalenia – projekty konkursowe, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, którego celem jest wielowymiarowe, zgodne z założeniami nowego modelu kształcenia, przygotowanie kandydatów na nauczycieli do podjęcia pracy w placówkach oświatowych. Konferencja będzie okazją do poszukiwania odpowiedzi na pytania dotyczące między innymi nowej roli nauczyciela w systemie kształcenia i wychowania, jego kompetencji zawodowych i osobowych, umiejętności komunikacyjnych, interpersonalnych oraz wiedzy, zarówno ogólnej, jak i praktycznej, niezbędnej do profesjonalnego wykonywania zawodu.



 

Polecane Uczelnie

Najczęściej Oglądane