Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego Wydział Zamiejscowy w Żorach
Wydział Zamiejscowy GWSH w Żorach zaprasza na studia (rozpoczynające się w październiku oraz w marcu) na kierunach:
ZARZĄDZANIE - STUDIA I STOPNIA
studia I stopnia - licencjackie, niestacjonarne - zaoczne,
3 lata - 6 semestrów
w specjalnościach:
Biznes – to słowo klucz w przypadku tej specjalności, co nie znaczy oczywiście, że kończąc specjalność Zarządzanie firmą nie poradzisz sobie w administracji publicznej czy organizacjach pozarządowych! Przy projektowaniu tej ścieżki naszym priorytetem było nastawienie na rynek – na to, jak zachowują się przedsiębiorstwa różnej wielkości w zmiennym otoczeniu krajowym i międzynarodowym.
Jeśli wybierzesz tę specjalność, poznasz nie tylko podstawy finansów, marketingu czy ekonomii, ale również stosowane w praktyce tajniki negocjacji, techniki motywacyjne, czy te związane z międzynarodowym obrotem towarowym. Wielu naszych absolwentów z powodzeniem prowadzi swoje własne biznesy, dlatego wyszliśmy naprzeciw Twoim oczekiwaniom, uzupełniając program o wymienione poniżej, praktyczne przedmioty przydatne młodym przedsiębiorcom.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Zarządzanie firmą (studia I stopnia)
- Zarządzanie firmą na rynku krajowym i międzynarodowym
- Międzynarodowe transakcje gospodarcze
- Planowanie i zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie
- Biznes plan przedsiębiorstwa
- Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa (z elementami analizy finansowej)
- Psychospołeczne aspekty zarządzania
- Wprowadzenie do negocjacji
- Język obcy specjalnościowy (angielski lub niemiecki lub rosyjski)
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Studia i co dalej? Perspektywy zawodowe
Po pierwsze – masz doskonałe podstawy do tego, żeby założyć swój własny mały (a może od razu duży) biznes. Wiesz jak napisać biznesplan, orientujesz się w funduszach europejskich i krajowych dla młodych przedsiębiorców, umiesz badać rynek i wreszcie potrafisz rekrutować dobrych pracowników, motywować ich i skłaniać do działania na rzecz Twojej, rosnącej w siłę firmy. Jeśli masz pomysł na taką firmę – możesz śmiało zacząć kompletować dokumenty.
Po drugie – jeśli wolisz pracę etatową w większej lub mniejszej firmie, swobodnie możesz zacząć na przykład od koordynowania projektów lub stanowiska specjalisty ds. administracyjnych, organizacyjnych, procesów, rozwoju i wielu innych w przedsiębiorstwach prywatnych i państwowych właściwie w każdej branży. Swój rozwój prawdopodobnie zaczniesz od stanowisk specjalistycznych, gdzie szlifuje się wiedzę z konkretnych obszarów, przez kierownicze – w których zaczynasz realnie zarządzać zespołami ludzi, np. jako kierownik działu czy team leader, pozycje dyrektorów pionów i departamentów, aż do stanowisk managerów, członków rad nadzorczych, czy też dyrektorów generalnych nadających kierunek rozwoju dużych firm. Masz pełną paletę możliwości!
Zarządzanie procesami transportowo-spedycyjno-logistycznymi, czyli tzw. TSL, to obszar, wokół którego zbudowana została niniejsza specjalność związana z przepływem towarów. Nie znaczy to jednak, że decydując się na nią musisz pracować w przedsiębiorstwach zajmujących się np. transportem drogowym czy kolejowym. Niemal każda firma potrzebuje specjalisty z tego zakresu do planowania procesów związanych np. z magazynowaniem czy produkcją.
Jeśli zdecydujesz się na specjalność Logistyka i spedycja poznasz problematykę funkcjonowania rynku tego typu usług, zagadnienia organizacyjne oraz prawne związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw TSL w skali krajowej, ale przede wszystkim w skali międzynarodowej – to nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniające się otoczenie między innymi w krajach Unii Europejskiej.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Logistyka i spedycja (studia I stopnia)
- Ekonomika transportu
- Spedycja krajowa i międzynarodowa
- Rynek usług logistycznych
- Logistyka międzynarodowa
- Zarządzanie logistyką w przedsiębiorstwie
- Narzędzia informatyczne w logistyce
- Wprowadzenie do negocjacji
- Język obcy specjalnościowy (angielski lub niemiecki lub rosyjski)
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Studia i co dalej? Perspektywy zawodowe
Po studiach na tej specjalności możesz znaleźć pracę w przedsiębiorstwach prowadzących działalność transportową, spedycyjną i logistyczną związaną z obsługą szeroko rozumianych przepływów towarowych w skali krajowej i międzynarodowej. Centra logistyczne takich firm potrzebują wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy poradzą sobie z optymalizacją procesów związanych z transportem i spedycją. Do popularnych w tej branży stanowisk należą m.in.: specjalista ds. magazynowania, kontroler przepływów logistycznych czy spedytor międzynarodowy.
Również, jak już wspomniano wcześniej, możesz znaleźć pracę w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych, których skala działalności wymaga – a dodajmy, że nawet najmniejsza firma może potrzebować takiego wsparcia – usystematyzowanych działań w zakresie magazynowania, transportu i tym podobnych procesów. Stanowiska, które mogą zainteresować Cię w tego rodzaju przedsiębiorstwach to na przykład: menedżer logistyki i transportu, specjalista ds. zakupów, specjalista ds. planowania. Możesz też doradzać takim firmom prowadząc własną działalność gospodarczą lub z ramienia agencji consultingowych. Masz pełną paletę możliwości!
Istotą tej specjalności jest umiejętne zastosowanie współczesnej psychologii w działaniach wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Umożliwi Ci ona zapoznanie się z najnowszymi narzędziami badania predyspozycji pracowników, dysponowania kadrami, motywowania i wdrażania systemów oceny pracowniczej, a ponadto, dzięki interaktywnym treningom, pozwala na nabycie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.
Jeśli wybierzesz tę specjalność, poznasz przede wszystkim spójną metodę kierowania najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji – ludźmi. Człowiek w firmie jest źródłem jej rynkowej przewagi. Kapitał ludzki, czyli wiedza i kwalifikacje pracowników, stanowią najważniejszą wartość dla każdej firmy. Kadrowi, HR-owcy i menedżerowie muszą spodziewać się codziennie nowych wyzwań – nasz program studiów przygotuje Cię do stawiania im czoła.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Psychologia w zarządzaniu zasobami ludzkimi (studia I stopnia)
- Elementy psychologii ogólnej
- Stosunki międzyludzkie w organizacji
- Metody badania i oceny pracy pracowników
- Komunikacja interpersonalna - trening umiejętności
- Szkolenia - przygotowanie i prowadzenie
- Wprowadzenie do negocjacji
- Problemy i patologie pracy
- Język obcy specjalnościowy (angielski lub niemiecki lub rosyjski)
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Studia i co dalej? Perspektywy zawodowe
Ta specjalność pozwala Ci myśleć bardzo szeroko o pracy w każdej niemal firmie w dowolnej branży. Dzięki poprawie swoich kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych i zarządczych możesz z powodzeniem myśleć o pracy specjalisty ds. zarządzania zasobami ludzkimi, trenera zewnętrznego czy menadżera działu personalnego.
Specjalność Psychologia w zarządzaniu zasobami ludzkimi to także doskonały wybór dla osób, które chcą przygotować się do rozwoju ścieżki zawodowej w kierunku zarządzania organizacjami. Dzięki nabytej w trakcie studiów wiedzy będziesz w stanie zastosować w praktyce narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi, takie jak rekrutacja i selekcja, systemy wynagrodzeń, motywacji i oceniania pracowników. Jeszcze inną ścieżką jest consulting – czyli praca w firmach, które doradzają innymi podmiotom gospodarczym w obszarach związanych z zasobami ludzkimi.
ADMINISTRACJA - STUDIA I STOPNIA
studia I stopnia - licencjackie, niestacjonarne - zaoczne,
3 lata - 6 semestrów
w specjalnościach:
Wybierając tę specjalność otrzymasz specjalistyczne wykształcenie obejmujące szeroką merytoryczną i praktyczną wiedzę niezbędną w administracji rządowej i samorządowej. Na specjalność Administracja publiczna składają się takie przedmioty jak administracja publiczna, prawo materialne i proceduralne, prawo samorządu terytorialnego oraz prawo cywilnego, gospodarcze i handlowe, prawo pracy, a także będące uzupełnieniem tych treści elementy z zakresu ekonomii, finansów publicznych, rachunkowości i informatyki.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Administracja Publiczna (studia I stopnia)
- Finanse publiczne i prawo finansowe
- Podatki i prawo podatkowe
- Partnerstwo publiczno-prywatne
- Prawo ochrony środowiska
- Zarządzanie kryzysowe
- Gospodarka nieruchomościami i zagospodarowanie przestrzenne
- Informacja publiczna
- Negocjacje i mediacje
- Ochrona danych osobowych
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Studia i co dalej?
Po pierwsze - masz doskonałe podstawy do tego, żeby dzięki kompleksowemu opanowaniu szeregu zagadnień prawno-ekonomicznych wzbogaconych dodatkowo znajomością języka obcego, nadzorować i koordynować udzielanie zamówień publicznych, przygotowywać jednostki samorządu terytorialnego do nawiązywania współpracy międzynarodowej (głównie w sferze wspólnych projektów unijnych) oraz wydawać decyzje administracyjne w sprawach z zakresu administracji publicznej.
Po drugie – jeśli wybierzesz pracę etatową, dysponujesz świetnym przygotowaniem do podjęcia zatrudnienia na takich stanowiskach jak: urzędnik, konsultant urzędów marszałkowskich, gmin, miast, starostw powiatowych, oraz pracownik jednostki samorządu terytorialnego (ośrodek pomocy społecznej, zarząd dróg, dom dziecka, urząd pracy i inne), pracownik Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Handlowej, urzędu skarbowego, inspektor sanitarny i weterynaryjny.
Wybierając tę specjalność otrzymasz specjalistyczne wykształcenie obejmujące merytoryczną i praktyczną wiedzę z zakresu szeroko rozumianego prawa pracy, w tym szczególnie w obszarze nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, wynagrodzeń, rozliczania świadczeń pracowniczych takich jak: urlopy wypoczynkowe, zwolnienia lekarskie, wypłaty z zysku i premie, abonamenty, dofinansowanie studiów podyplomowych itp., administrowania funduszem świadczeń pracowniczych, prowadzenia dokumentacji kadrowej, podatkowej, rozliczeń z ZUS i pokrewnych. Poznasz przepisy prawa usprawniającego pracę działu kadrowego, pozwala Ci na efektywne realizowanie zadań zawodowych.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Kadry i Płace (studia I stopnia)
- Formy nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy
- Kompetencje interpersonalne kadrowca
- Rekrutacja i selekcja pracowników
- Rodzaje i zasady tworzenia regulaminów
- Negocjacje i mediacje
- Czas pracy i urlopy pracownicze
- Zasady naliczania wynagrodzeń i sprawozdawczość ZUS
- Ochrona danych osobowych
- Organy nadzoru nad warunkami pracy
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
W ramach dodatkowych, fakultatywnych zajęć masz możliwość poznania systemu informatycznego z rodziny SAGE Symfonia, w tym – do wyboru:
- Symfonia Finanse i Księgowość
- Symfonia Mała Księgowość
- Symfonia Kadry i Płac
- Symfonia Środki Trwałe
- Symfonia Handel
- Symfonia e-Deklaracje
- Symfonia e-Dokumenty
- Symfonia Analizy Finansowe
Studia i co dalej?
Po pierwsze - masz doskonałe podstawy do tego, żeby dzięki kompleksowemu opanowaniu szeregu zagadnień związanych z prawem pracy, a także kompetencją społecznym podejmować czynności w działach kadrowo - płacowych a także w innych działach, które w swojej pracy wykorzystują podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kadrami.
Po drugie – dysponujesz przygotowaniem pomocnym w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Jeśli wybierzesz pracę etatową, posiadasz wiedzę i umiejętności przydatne na takich stanowiskach jak: pracownik działu kadr i płac, specjalista ds. polityki personalnej, menedżer ds. kadrowo-płacowych.
Wybierając tę specjalność otrzymasz specjalistyczne wykształcenie obejmujące szeroką merytoryczną i praktyczną wiedzą przydatną w podmiotach zajmujących się obsługą prawno-finansową. W ramach tej specjalności zapoznasz się z podstawami prawa i postępowania cywilnego, prawa i postępowania karnego, a także nabędziesz wiedzę z zakresu materialnego i proceduralnego prawa podatkowego, materialnego i proceduralnego prawa administracyjnego, prawa gospodarczego i handlowego oraz prawa pracy, a także będącą uzupełnieniem tych treści wiedzę z zakresu ekonomii, finansów publicznych, rachunkowości i informatyki. Kształcenie w ramach tej specjalności uwzględnia wymogi stawiane pracownikom pełniącym funkcje związane z obsługą kancelarii prawno-finansowych.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Obsługa kancelarii prawno-finansowych (studia I stopnia)
- Finanse publiczne i prawo finansowe
- Podatki i prawo podatkowe
- Procedura podatkowa
- Elementy postępowania sądowo-administracyjnego
- Elementy postępowania cywilnego
- Elementy postępowania karnego
- Ochrona danych osobowych
- Negocjacje i mediacje
- Informacja publiczna
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
W ramach dodatkowych, fakultatywnych zajęć masz możliwość poznania systemu informatycznego z rodziny SAGE Symfonia, w tym – do wyboru:
- Symfonia Finanse i Księgowość
- Symfonia Mała Księgowość
- Symfonia Kadry i Płac
- Symfonia Środki Trwałe
- Symfonia Handel
- Symfonia e-Deklaracje
- Symfonia e-Dokumenty
- Symfonia Analizy Finansowe
Studia i co dalej?
Po pierwsze – masz doskonałe podstawy do tego, żeby realizować zadania związane z zakresem działalności kancelarii i biur (obsługa sekretariatu, przyjmowaniem interesantów, prowadzeniem terminarzy i obsługa spotkań z klientami, przygotowywanie projektów dokumentów, umów, opinii, piecza nad obiegiem dokumentacji).
Po drugie – jeśli wybierzesz pracę etatową, dysponujesz świetnym przygotowaniem do pracy, na stanowiskach w takich podmiotach jak na przykład: kancelaria komornicza, kancelaria radcy prawnego, kancelaria adwokacka, kancelaria notarialna, kancelaria doradcy podatkowego.
Celem specjalności – Ochrona danych osobowych- jest przygotowanie absolwentów do pełnienia eksponowanej funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz zwiększenie atrakcyjności zawodowej pracowników lub potencjalnych pracowników administracji publicznej i innych podmiotów organizacyjnych, mających w swej działalności do czynienia z danymi osobowymi.
Specjalność dedykowana jest przede wszystkim do osób zajmujących się szeroko rozumianą problematyką ochrony informacji, w tym biznesowych i danych osobowych we wszystkich sektorach gospodarki (pracownicy przedsiębiorstw i firm, administracji państwowej i samorządowej), czyli do osób, które kierują lub przygotowują się do pracy w pionach ochrony danych osobowych i informacji niejawnych lub odpowiadają za politykę bezpieczeństwa w swoich jednostkach organizacyjnych. Podmioty te muszą spełniać wymogi w zakresie posiadanej wiedzy, określonej ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016r., poz. 922 z późn. zm.), dotyczącej zmian w systemie prawnym, które weszły w życie z dniem 25 maja 2018r. (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Oferta skierowana jest przede wszystkim do:
- osób, które pełnią funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych
- pracowników, którzy zajmują się ochroną danych osobowych
- pracowników kadrowych w różnych instytucjach, którzy zajmują się przetwarzaniem danych osobowych
- pracowników, którzy zajmują się przetwarzaniem danych osobowych zarówno w instytucjach publicznych, jak i niepublicznych.
Oferowana specjalność zakłada przygotowanie studentów do pracy w charakterze specjalisty z zakresu ochrony danych osobowych, a w szczególności zapewnia specjalistyczną wiedzę w obszarze: przetwarzania danych osobowych, administrowania danymi osobowymi, bezpieczeństwa systemów informatycznych, zabezpieczenia danych osobowych w systemach informatycznych.
Planowane przedmioty realizowane podczas procesu edukacyjnego:
- Ochrona danych osobowych w działalności instytucji publicznych i sektora prywatnego
- Zasady przetwarzania danych osobowych
- Zasady rejestracji zasobów danych osobowych
- Prawne i praktyczne aspekty zabezpieczenia dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych (bezpieczeństwo dokumentów, obiegu dokumentów, bezpieczeństwo informacji)
- Bezpieczeństwo systemów informatycznych
- Zastosowanie technologii informacyjnej w administracji
- Ochrona informacji niejawnych
- Negocjacje i mediacje
- Informacja publiczna
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ - STUDIA I STOPNIA
studia I stopnia - licencjackie, niestacjonarne - zaoczne,
3 lata - 6 semestrów
w specjalnościach:
Tę specjalność dedykujemy przyszłym specjalistom, którzy interesują się teorią i praktyką z zakresu prawa bilansowego i podatkowego, a także uregulowań międzynarodowych transakcji finansowych. Obsługa podatkowo-księgowa nawet dużych jednostek gospodarczych? Nic nie stoi na przeszkodzie.
Zdobędziesz umiejętności prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie zobowiązującymi standardami krajowymi i międzynarodowymi, a także wiedzę niezbędną do efektywnego zarządzania finansami oraz analizowania bieżącej sytuacji ekonomiczno-finansowej różnorodnych instytucji.
Studia i co dalej?
Możesz podjąć pracę jako asystent i księgowy w biurach rachunkowych, w jednostkach gospodarczych oraz spółkach konsultingowych zajmujących się doradztwem podatkowym i inwestycyjnym. Ciekawym stanowiskiem pracy, na które będziesz mógł aplikować, jest też na przykład analityk finansowy w dziale controlingu lub w banku.
Osobnym tematem są stanowiska w instytucjach publicznych – również tam możesz z powodzeniem szukać zatrudnienia. Twoje kompetencje przydadzą Ci się w stosownych wydziałach urzędów gmin czy powiatów, urzędach skarbowych a nawet Ministerstwie Finansów. To także naturalna droga do podjęcia wyzwania i rozpoczęcia pracy za granicą, na przykład w instytucjach unijnych. Swoją kandydaturę możesz zgłosić w Europejskim Urzędzie Doboru Kadr.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Rachunkowość i podatki (studia I stopnia)
- System podatkowy w Polsce
- Kalkulacja kosztów i cen w przedsiębiorstwie
- Międzynarodowe prawo podatkowe
- Problemy podatkowe w rachunkowości
- Rozliczenia krajowe i międzynarodowe
- Controlling finansowy
- Postępowanie podatkowe i kontrolne
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Celem tej specjalności jest wykształcenie specjalistów dysponujących merytoryczną oraz praktyczną wiedzą z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej w oparciu o obowiązujące Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej. Wybierając tę specjalność, rozpoczniesz ścieżkę, która pomoże Ci nie tylko zgromadzić wiedzę i nabrać umiejętności – dzięki zajęciom praktycznym poznasz i opanujesz narzędzia informatyczne dotyczące procedur księgowych czy sporządzania i badania sprawozdań finansowych.
Stwarzamy Ci możliwości rozwoju w kierunku prowadzenia niezależnej i, co szczególnie istotne, obiektywnej działalności doradczej i opiniotwórczej, dzięki której z powodzeniem będziesz wpływał na funkcjonowanie podmiotów gospodarczych, stanowiąc dla nich cenną, merytoryczną wartość.
Studia i co dalej?
Jednym z ciekawszych aspektów pracy, którą możesz podjąć kończąc tę specjalność, jest z pewnością zarządzanie ryzykiem. Niemniej jednak, na absolwentów czeka wiele ścieżek o dużej różnorodności – finansiści dobrze sprawdzają się na szczeblach kierowniczych zarówno całych organizacji, jak i konkretnych działów, których zadania oscylują wokół finansów, rachunkowości itp.
Praca w komórkach finansowo-księgowych, na przykład jako specjalista ds. finansowych lub specjalista ds. controllingu finansowego, również powinna przynieść Ci wiele satysfakcji. Absolwentów podobnych specjalności chętnie zatrudniają np. firmy audytorskie – młodzi ludzie często zaczynają od stanowiska asystenta biegłego rewidenta, a zdobyta na studiach wiedza w połączeniu z praktyką w tym zawodzie umożliwiają świadczenie pełnego zakresu usług w dziedzinie audytorskiej i rachunkowości w przyszłości. Możesz spróbować swoich sił także w instytucjach unijnych!
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Rachunkowość i rewizja finansowa (studia I stopnia)
- System podatkowy w Polsce
- Problemy podatkowe w rachunkowości
- Postępowanie podatkowe i kontrolne
- Rewizja finansowa
- Kontrola i audyt wewnętrzny
- Standardy rachunkowości
- Standardy rewizji finansowej
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Podstawowym celem, który postawiliśmy sobie przy projektowaniu tej specjalności jest przekazanie wiedzy i dostarczanie Ci takich umiejętności w zakresie rachunkowości oraz finansów, byś mógł z powodzeniem obsługiwać lub samodzielnie prowadzić małe lub średnie przedsiębiorstwo.
Absolwenci specjalności Rachunkowości małych i średnich przedsiębiorstw poznają organizację systemu rachunkowość MŚP oraz zagadnienia prawno-finansowe niezbędnych do zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Nie znaczy to jednak, że wybierając tę specjalność nie masz szans na zatrudnienie w globalnej firmie – będziesz przygotowany także i do tego. Pamiętaj jednak, że tę ścieżkę polecamy szczególnie osobom, które raczej nie marzą o korporacji – uwarunkowania MŚP są równie ciekawe i nie mniej złożone.
Studia i co dalej?
Jako absolwent tej specjalności możesz podjąć pracę jako asystent księgowego w biurze rachunkowym, a po zdobyciu doświadczenia możesz podjęć się usługowego prowadzenia ksiąg we własnym imieniu i na własny rachunek. Będziesz praktycznie i teoretycznie przygotowany do pracy w działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw prywatnych i innych instytucji, biurach rachunkowych, agencjach konsultingowych, jak również instytucjach wspierających rozwój MŚP, takich jak inkubatory przedsiębiorczości, Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości czy dedykowane komórki na przykład w urzędach gmin.
Nie zapominaj też o swoich pasjach, które możesz przekształcić w mały (a może od razu duży?) biznes! Kończąc tę specjalność masz wiedzę, która pozwoli Ci zaoszczędzić bardzo spore środki na zlecaniu księgowości. Jeśli więc zawsze marzyłeś o kawiarni pet-friendly albo restaurowaniu starych samochodów, zakasaj rękawy – możesz to zrobić!
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Rachunkowość małych i średnich przedsiębiorstw (studia I stopnia)
- Obciążenia podatkowe przedsiębiorstw i ich optymalizacja
- Problemy podatkowe w rachnkowości
- Kalkulacja kosztów i cen w przesiębiorstwie
- Ewidencja podatkowa w MSP
- Rachunkowość i sprawozdawczość MSP
- Zarzadzanie projektami w MSP
- Postępowanie podatkowe i pokontrolne
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Specjalność Finanse w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa przygotowuje do podejmowania samodzielnych decyzji finansowych i oceny ich konsekwencji w przedsiębiorstwie. Pozwoli uzyskać praktyczną wiedzę umożliwiającą prawidłowo zarządzać płynnością finansową, dokonywać wyborów właściwych źródeł finansowania działalności gospodarczej, przedsięwzięć czy inwestycji, umiejętnie kształtować relacje z bankiem, oceniać efektywność przedsięwzięć inwestycyjnych i wykorzystywać szanse jakie dają transakcje na rynku kapitałowym.
Przedmioty specjalnościowe - obowiązujące w ramach specjalności Finanse w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa (studia I stopnia)
- Obciążenia podatkowe przedsiębiorstw i ich optymalizacja
- Powiązania przedsiębiorstwa z bankiem
- Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstwa
- Finansowanie rozwoju przedsiębiorstwa
- Metody oceny opłacalności inwestycji
- Finansowe powiązania w grupach kapitałowych
- Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
- Proseminarium
- Seminarium dyplomowe
Po uzyskaniu tytułu licencjata bądź magistra, zarówno absolwenci GWSH jak i innych uczelni, mogą wybrać spośród ponad 50 kierunków studiów podyplomowych, w zależności od własnych zainteresowań.
Zapraszamy na studia podyplomowe
realizowane są przez GWSH w Żorach. W ofercie mamy obecnie następujące kierunki studiów:
- BHP - Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
- Kadry i płace - prawo i praktyka gospodarcza
- Negocjacje i mediacje
- Prawo i administracja
- Przygotowanie pedagogiczne
- Psychokorekcja zaburzeń zachowania
- Rachunkowość
Kierunki wykładane na uczelni:
administracja | Licencjat Niestacjonarny | II stopnia Stacjonarny Niestacjonarny |
finanse i rachunkowość | Licencjat Niestacjonarny |
zarządzanie | Licencjat Niestacjonarny |
Główny adres uczelni
- Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego Wydział Zamiejscowy w Żorach
ul. Księcia Leszka 3, 44-241 Żory - Telefon: 691 785 265
- Email: dziekanat.zory@gwsh.pl
- Strona: http://www.gwsh.pl